Home » Materialen » Materiaal-nieuws » Nieuws-item

Fjallraven opnieuw uitgeroepen tot meest sustainable merk in Zweden in zijn industrie

Fjallraven opnieuw uitgeroepen tot meest sustainable merk in Zweden in zijn industrieVoor het tweede jaar op rij heeft de Sustainable Brand Index Fjällräven benoemd tot het meest sustainable merk van Zweden in de categorie "kleding en mode-merken". Fjällräven won in 2020 dezelfde onderscheiding en ook zustermerk Naturkompaniet wordt opnieuw beoordeeld als het meest duurzame merk in de categorie "kleding en mode-winkels". Beide merken zijn onderdeel van de Fenix Outdoor Group.

De Sustainable Brand Index™ is Europa's grootste onderzoek naar duurzaamheid, met 58.000 consumenten in acht landen die meer dan 1.400 merken in 35 industrieën evalueren. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd en kijkt naar hoe duurzame merken worden gepercipieerd door stakeholders. Voor Fjällräven's Hoofd Sustainability, Christiane Dolva Törnberg, werkt het motiverend dat mensen de inspanningen van het merk blijven erkennen: "We zijn verheugd dat Fjällräven wordt gezien als het meest duurzame merk van Zweden in zijn branche. Het is een mooie eer voor al het harde werk dat we erin hebben gestoken om te verbeteren. Duurzaamheid is voor ons geen losstaand concept, maar een principe dat volledig geïntegreerd is in alles wat we doen. Wij geloven dat daden meer zeggen dan woorden, dus het is de moeite waard om te zien dat hard werken en onze stapsgewijze acties worden erkend door de consument."

Met een visie om het meest duurzame en premium outdoormerk te zijn, produceert Fjällräven duurzame, functionele en tijdloze outdooruitrusting die mensen aanmoedigt ten volste van het buitenleven en de natuur te genieten. Deze parameters vormen de ruggengraat van de merkbenadering; van productontwikkeling, inclusief onderzoek, tot ontwerp en productie.

Fjällräven geeft bijvoorbeeld prioriteit aan het gebruik van gerecyclede, organische en hernieuwbare materialen, wat mogelijk wordt gemaakt door Higg Index criteria. Het merk is ook lid van de Sustainable Apparel Coalition en onderdeel van het UN Global Climate Action Initiative. Sinds 2015 worden op alle producten fluorkoolstofvrije impregnatiemethoden toegepast en het belangrijkste materiaal van het merk, G-1000, is gemaakt van gerecycled polyester en biologisch katoen. Dierenwelzijn en sociale duurzaamheid zijn ook van groot belang in de processen, waarbij het merk bekend staat om zijn toonaangevende, transparante en ethische donsproductie en een uitgebreid assortiment duurzame wol.

Voor meer informatie: https://www.fjallraven.nl/

Andere recente nieuws-items met betrekking tot Fjällräven:

Andere recente nieuws-items met betrekking dezelfde productgroep:

Dit materiaal-nieuws kun je gratis opnemen op je eigen site, als je gebruik maak van de RSS-feed: RSS-feed.
Lees hier meer over de Hiking-site.nl RSS-feeds.

Het feit dat producten worden vermeld in de nieuws-items wil niet zeggen dat ze ook daardwerkelijk zijn uitgetest door de beheerder(s) van deze site. De informatie is in bijna alle gevallen beschikbaar gesteld door de fabrikant/importeur.