AliExpress


Ik lees wel eens dat mensen outdoor materiaal gezien hebben op AliExpress maar opzien tegen de lange leveringstijden. Over kwaliteit kan ik me moeilijk uitlaten (al worden veel A merken natuurlijk ook gewoon in China gemaakt), maar het kan misschien interessant zijn.

Het Chinese AliExpress, onderdeel van de Alibaba Groep, heeft PostNL gekozen als de bezorger voor een groot deel van de pakjes naar Nederland. Webwinkels van het populaire online platform, krijgen direct toegang tot het netwerk van PostNL. Door deze samenwerking krijgen consumenten hun bestelde pakjes van AliExpress sneller, namelijk binnen vijf tot zeven dagen, thuisbezorgd.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Mij is ook opgevallen dat de leveringen snel binnen zijn. Kwaliteit/duurzaamheid is een ruim begrip. Bij de prijsverschillen van, vaak 80%, maakt ook veel goed. Mijn laatste aankoop, een degelijke gasbrander 3kw met aansluitlang, duurde 16 dagen. Dat was voorheen 36 dagen.
De zending van slaapzak duurde 10 dagen.
 
Dit is wel goed om te weten. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik ken ook veel mensen die het wel doen. Drie weken met groot prijsverschil is zeker acceptabel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als ik daar iets bestel. (mijn laatste tent en wat kunstaas voor het vissen) houd ik rekening met de lange levertijd. Soms kan je wel voor snellere levering kiezen maar dan moet je daar ook voor betalen, en soms zijn die bedragen behoorlijk hoog. Maar even specifiek zoeken naar een artikel en levertijden vergelijken heeft wel nut. Ik ben niet ontevreden over de kwaliteit van mijn tentje van net iets meer dan 100 euro en 1.2 kg https://www.naturehike.com/star-river-2-series-ultralight-two-men-tent/
 
Als ik daar iets bestel. (mijn laatste tent en wat kunstaas voor het vissen) houd ik rekening met de lange levertijd. Soms kan je wel voor snellere levering kiezen maar dan moet je daar ook voor betalen, en soms zijn die bedragen behoorlijk hoog. Maar even specifiek zoeken naar een artikel en levertijden vergelijken heeft wel nut. Ik ben niet ontevreden over de kwaliteit van mijn tentje van net iets meer dan 100 euro en 1.2 kg https://www.naturehike.com/star-river-2-series-ultralight-two-men-tent/

Als je de 2 pers tent hebt is die wel zwaarder, maar ook dat is een mooi tentje.
 
In een ander artikel over deze nieuwe samenwerking las ik dat het nog helemaal niet is ingegaan. Het is een streven het zo te gaan regelen. Kan nog wel even duren, en bovendien ben je overgeleverd of de verkoper er wel gebruik van maakt. Hoop dat het gaat werken.
 
Als je de 2 pers tent hebt is die wel zwaarder, maar ook dat is een mooi tentje.

hij is inderdaad wat zwaarder maar toch nog meer dan helft lichter dat de andere winter/fietstent (5kg) en dan makkelijker in gebruik dan tarp+bivakzak+grondzeil.
 
Ben het met je eens Hesta, als je hiermee op pad bent heb je voldoende ruimte voor je fietsbagage.
 
In een ander artikel over deze nieuwe samenwerking las ik dat het nog helemaal niet is ingegaan. Het is een streven het zo te gaan regelen. Kan nog wel even duren, en bovendien ben je overgeleverd of de verkoper er wel gebruik van maakt. Hoop dat het gaat werken.
Mijn laatste drie aankopen waren er wel allemaal binnen tien dagen. Enorm snel!
 
Hoe zit het bij AliExpress met: reviews vinden over specifieke producten, product-informatie, product-filters, product-voorlichting, communicatie via email en chat in het Engels, service, nalevering van reserve-onderdelen en accesoires, nep-artikelen, oplichting, screening van de verkoper, garantie en reparatie, spijt krijgen van de aankoop, terug sturen, beschadigde levering, niet-levering, douane-controles, invoerrechten, track-and-trace-code, bezorgen bij een opgegeven afhaalpunt van Postnl, enzovoort?

Welke buitenlandse webshops (of verkoop-organisaties) zijn in deze categorie discount-verkoop wel en niet aan te raden, en waarom?
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het bij AliExpress met: reviews vinden over specifieke producten, product-informatie, product-filters, product-voorlichting, communicatie via email en chat in het Engels, service, nalevering van reserve-onderdelen en accesoires, nep-artikelen, oplichting, screening van de verkoper, garantie en reparatie, spijt krijgen van de aankoop, terug sturen, beschadigde levering, niet-levering, douane-controles, invoerrechten, track-and-trace-code, bezorgen bij een opgegeven afhaalpunt van Postnl, enzovoort?

Welke buitenlandse webshops (of verkoop-organisaties) zijn in deze categorie discount-verkoop wel en niet aan te raden, en waarom?

Op zo'n beetje al je items kan je zelf het antwoord vinden op de site van AliExpress. Kost waarschijnlijk nog minder tijd ook dan het hier te typen...
Over de vraag wanneer een webshop niet aan te raden is, is al de nodige info te vinden op het forum. Zoekt en gij zult vinden! :)
 
Ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen bij Aliexpress artikelen. Ze liegen voor je op de invoer sticker over de prijs van het artikel. Super handig haha..
De service van de website is fantastisch. Er is een chat functie waarmee je een medewerker direct te spreken krijgt en de tijd neemt om je te helpen.
Naleveren of zelfs een nieuw artikel sturen als je niet tevreden bent zonder dat je het oude artikel hoeft terug te sturen komt ook vaak voor (weet ik van een aantal verschillende mensen) soms moet je daarvoor wel even dreigen met een slechte review. Daar zijn Chinezen echt enorm huiverig voor.
 
Ali is een marktplaats van heel veel kleine winkels. Dus diverse zaken zijn per winkel verschillend.
 
Ik heb het idee dat de concurrentiestrijd heel sterk is op aliexpress en dat de website zelf dit in stand houdt door de reviews en goede service die ze zelf leveren en daarmee ook verwachten van de aangesloten webwinkels. Zolang je dus besteld bij een webwinkel die een goede reputatie heeft en waar het product al vaker aangeschaft is door anderen zit het wel snor.

Het blijft een feit dat we, vaak onbewust, China blijven zien als een derde wereldland waar je geen kwaliteitspul of goede service kan verwachten. Gek hoe dit werkt, want dit is al lang niet meer. Merkte bij mezelf ook dat ik bij de eerste bestellingen verbaasd was dat alles op tijd aankwam en de kwaliteit boven mijn verwachting was.
Niet-chinese en niet aan de website gerelateerde reviews van outdoor producten zijn ook steeds makkelijker te vinden.
 
Ik heb het idee dat de concurrentiestrijd heel sterk is op aliexpress en dat de website zelf dit in stand houdt door de reviews en goede service die ze zelf leveren en daarmee ook verwachten van de aangesloten webwinkels. Zolang je dus besteld bij een webwinkel die een goede reputatie heeft en waar het product al vaker aangeschaft is door anderen zit het wel snor.

Het blijft een feit dat we, vaak onbewust, China blijven zien als een derde wereldland waar je geen kwaliteitspul of goede service kan verwachten. Gek hoe dit werkt, want dit is al lang niet meer. Merkte bij mezelf ook dat ik bij de eerste bestellingen verbaasd was dat alles op tijd aankwam en de kwaliteit boven mijn verwachting was.
Niet-chinese en niet aan de website gerelateerde reviews van outdoor producten zijn ook steeds makkelijker te vinden.

Hoezo china derde wereld land, kijk eens naar je spullen waar dat vandaan komt. 10 jaar geleden was alles made in china, nu zijn het de andere nieuwe 3 e wereld landen, vietnam taiwan, india en nog n hele rij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Kun je via AliExpress een pakket laten sturen naar een bepaald afhaalpunt van Postnl, in plaats van thuis laten bezorgen? Krijg je daarvan dan een track-and-trace-code?

En welke andere goedkope buitenlandse webshop-organisaties zijn betrouwbaar?
 
Bij Ali sturen ze de meeste pakketten per post. Via de website kan je trace doen. Zodra het bij de douane ligt vindt je niets meer totdat het bezorgt wordt.
Een pakket van de post kan ik bij een post ophaal punt afhalen als ik niet thuis ben. En deze winkel is tot 8 uur 's avonds open. Wel zo handig.

Ik vind het handig dat je met de Postapp kan zien wanneer een pakket of brief onderweg is voor bezorging. ALs je zelf een pakket stuurt is het met de app een paar dubbeltjes goedkoper, wanneer je zelf vooraf betaald en het label afdrukt.
 
Hoe het verzonden wordt hangt dus af van degene die het verstuurd. Bij de een krijg je een trace code, bij de ander niet. Meteen laten afleveren bij afhaalpunt is geen aparte keuzeoptie voor. Kan natuurlijk wel als je gewoon dat adres opgeeft.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

lieve mensen, ook ik heb wat ervaring met Ali express, meestal goed. Maar alsjeblieft, koop geen dons uit China. Het is echt te erg wat daar aan dierenleed achterzit... Google maar even , echt vreselijk..... Om over het mensenleed nog maar te zwijgen.. Het is leuke sport om de prijs te proberen te drukken, maar als we eerlijk zijn, kunnen we het duurzame/diervriendlijke product vast betalen, als we denken aan de enorme hoeveelheid spullen die we meestal in onze kasten hebben liggen.....
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


banner 468x60
Bovenaan