3 kinderen vervoeren


Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij zullen eind van dit jaar voor 2 maanden met onze drie zoontjes van 4,3 en 1 jaar gaan rondtrekken in Vietnam/Cambodja. We zitten alleen nog te dubben over hoe ze te vervoeren. De oudste kan uiteraard al hele stukken lopen, ook in de bergen houdt ie zich wonderlijk goed, ik vrees alleen dat dat bij tropische temperaturen wat minder zal zijn;-)

Hier in onze schuur keuze zat: mountainterrain dubbele wagen, 2 rugdragers en een bolderkar. Dit past alleen niet allemaal in een rugzak.... Wie o wie heeft een briljante tip voor ons? Ik las bijv. net een draadje over de rambler bolderkar, hier hebben wij ook naar gekeken, maar die lijkt ons behoorlijk groot en zwaar in treinen, minibusjes e.d.

Vriendelijke groet,
Chantal
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


De Rambler is prima snel in elkaar te vouwen zodat hij nog in een Daihatsu Cuore past. Gewoon zorgen voor een lichte zak (bijvoorbeeld transport hoes voor een rugzak) waar je de wielen in kan gooien dan heb je in 2 handelingen het apparaat opgevouwen en compact in de trein. Als je de ruimte in de trein hebt dan rijdt je hem gewoon geheel inelkaar de trein in. Dat doe ik in NL ook. En eigenlijk is de Rambler de enige geschikte bolderwagen voor trektochten met meer dan 1 kind.

even de voordelen t.o.v andere opties:

1 rugdrager -> kan je zelf geen bagage op je rugdragen waar ga je die laten?

2 wandelwagen -> prima voor 1 kind kan je wat extra bagage aan kwijt maar wat doe je met als je met meerdere peuters/kleuters bent die ook even moeten rusten? Met een kiddy board over een bospad kom je er niet.

3. De rambler -> Daar kan je veel bagage in kwijt en hoef je dus minder op de rug te dragen. Kinderen die moe zijn kunnen prima even op de rmabler rusten ook zit deze vol met bagage. Die dingen kunnen 200 kg dragen! De kleinste kan prinsheerlijk in een stoeltje op de rambler zitten.

Kijk ook even naar dit weekend: http://www.hiking-site.nl/prikbord/...ic&forum=138&topic_id=9701&mesg_id=9701&page=

Daar kan je zeker 2 Ramblers in actie zien en wat mij betreft ok gewoon evenproberen en kan je even daadwerkelijk ervaren of dat ding zo onhandig is als het je lijkt.
 
Heb je het boekje "Traveling with kids" uit de Lonely Planet serie al?
Wij hebben daar heel veel van geleerd toen Wilco nog jong was.
Een tip of 2 die me zo te binnen schieten uit dat boekje:
lokaal een ezeltje huren en er was ook een stel wat ter plaatse ergens in het verre oosten door mandenmakers fietsstoeltjes liet maken voor een habbekrats.
Het belangrijkste wat ik er van geleerd heb is dat je inventief moet omgaan met de lokale middelen. Ook in Vietnam hebben mensen kinderen, vaak zelfs veel, en die moeten daar ook vervoerd worden.
Kijk hoe ze het daar doen en pas je aan.
Verder veel plezier, een prachttour met je kinderen.


Yr DDraig Goch

Rob Plas
http://www.twenot-forums.nl
 
Hoi Chantal,

Deze al es gezien: www.coocarooc.com ? Een soort buggy-rambler komt het mij over op de website.
Lijkt mij lichter en kleiner dan de Rambler en daarmee geschikter voor jullie reisdoel?

Tenzij je echt heavy terrein gaat doen en de boel heavy gaat bepakken, dan is de Rambler ideaal.
Wij hebben zelf een stuk van de West Highland Way in SChotland gelopen (en vergelijkbare meerdaagse trekkings) met een Rambler Explorer en het is werkelijk ideaal. Het is ons héél goed bevallen.

Hangt dus beetje af van wat je ermee gaat doen.

Veel succes en veel plezier in ieder geval!
Petra
 
Hij is idd wel geinig die Coocarooc. Vooral lachen dat je er een zeepkist van kan maken zodat de kinders zelf een heuvel af kunnen stuiven. Maar idd niet erg geschikt voor het vervoeren van je hele hebben en houden. Verder zie ik nog wat terrein beperkingen. Ik zie namelijk een klein voorwieltje en smalle grote wielen. Het kleine wieltje graaft zich zelf in bij zandgrond bij het duwen en de grote smalle wielen lopen ook niet super in zand. Dus niet echt een karretje voor in de duinen of op het strand of op een zandverstuiving.
 
Hi folks,

this cart might interest you: www.ulfbo.de.It is easy foldable and lightweight. It was introduced in the year 2000 and there are lots of good comments about this wagon. :)
Ulli
 
Ulfbo seems like a nice small car for simple walks. It's much more cheaper than a Rambler. But I doubt it very much it's really suited for trekking. It hasn't really the space or possibilities (low weight restriction) to haul extra stuff you need for kids on a trekking. Furthermore it has rather small wheels which in my opnion are not really suitable for rough terrain like a meadow, a grassy path, rocky path or loose sand. It will do fine on the surf strip of a beach, a paved road or a unpaved road suitable for traffic (bike/car).
 
And.... it has no brakes, so the mountains are a no-go with this one imho.
Nice however for paved roads, cities, etc.!

regards
Petra
 
Die Ulfbo lijkt me nog niet zo slecht! Je zou er eigenlijk een losse rem op moeten kunnen bouwen. Maar de prijs voor de beste oplossing/het beste antwoord gaat - wat mij betreft - naar Rob: "do as locals do".
Die oplossing vraagt wel enige sociale vaardigheden maar bespaart veel aan geld en mee te slepen hi-tech materiaal.
Groeten

Boelo
 
Losse rem opbouwen? Wellicht mogelijk als je heel handig bent maar je bent wel gelimiteerd aan de basis specs van het karretje. Als je echt inventief bent en tijd hebt dan bouw je zelf een kar als je toch meer wilt dan alleen vlak en gebaand wandelen en het om het geld gaat.

Overigens heb je op een helling wel serieuze remmen nodig...

Even een zijsprongetje naar het remsysteem van de Rambler. De standaard remsysteem op een Rambler is enkel de voorwielen geremd. Deze worden bediend met een handrem, daardoor moet de kabel gesplitst worden naar de twee remmen. Dat gebeurd met een blokje waarop de remkabel vastgeklemd zit en vanaf dit blokje lopen twee aparte kabbels naar de 2 voorremmen. Vanwege dit systeem kan het kabeltje theoretisch verschuiven door de klem waar hij aan zit, waardoor je vaker de rem moet afstellen. Ik heb die klem echt heel vast gedraaid maar toch moest in de vakantie toch regelmatig de boel opnieuw afstellen (en mijn trommels zijn met staal gevoerd dus het is niet remslijtgae). Daarvoor heb ik ook de aanvullende extra set met achterremmen met vaste kabels aangeschaft, just to be sure....

Je moet wel serieus hobbien aan zo'n Ulfo om daar ook een fatsoenlijk remsysteem voor hellingen op te krijgen.
 
Ziet er leuk uit! Zeker interessant voor de klussers die zelf een karretje willen maken. En ach af en toe een beetje off-topic mag toch wel ;-)
 

banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Hardloop
banner 468x60
Bovenaan