Benzinebrander mee met vliegtuig

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bart
  • Startdatum Startdatum
Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bart

Guest
Heeft iemand ervaring met het meenemen van een benzinebrander in het vliegtuig. Ik heb gehoord dat ze daar nog wel eens moeilijk overdoen. Is dat ook zo? Zo ja, waarmee gaat de benzinelucht dan het beste weg.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Fles wassen en apart vervoeren

Bart,

Mijn ervaring is dat als de brandstoffles goed uitwast en hem open vervoert, dat men er geen problemen mee heeft. Ook verhalen gehoord van mensen die hun volledige branderspullen moesten achterlaten, omdat ze alles in het opbergzakje van de brander hadden laten zitten.

Altijd dus brander en brandstoffles apart vervoeren!

Raymond
 
RE: Fles wassen en apart vervoeren

Het spreekt natuurlijk voor zich dat er zowel in de brander (als deze een vaste benzinetank heeft) als in de flessen geen benzine mag zitten.

Grtz

Egelbeest
 
In 1998 heb ik op weg naar Alaska geen problemen gehad. We vlogen met United Airlines. Ondanks ed uitgebreidde veiligheidsmaatregelen op Schiphol. Over twee van onze branders zijn vragen gesteld maar verder geen problemen.

In Alaska, lees U.S.S., zijn branders veel goedkoper dus kochten we een derde (één van de twee was geleend).

Op het vliegveld van Anchorage werd weer het één en ander gevraagd over branders. We vertellen dat we er twee hebben, leugentje om bestwil, en de gebruikte fles mocht niet in het vliegtuig ook niet na diverse discussies dat het bijna onmogelijk is om de inhoud van de lege fles, geen vloeibare benzine aanwezig, te laten ontbranden terwijl de dop er op zit. Dus achter laten was het enige alternatief.
We kregen wel als tip spoelen met cola, 3 maal vullen tot 10% en goed schudden en vervolgens 3 maal spoelen met water. Dit is geen grapje.

Groeten Pieter Jongenelen
http://www.geocities.com/pj_foto
 
Hoi Bart,

Tot dusver heb ik nog nooit problemen gehad met benzinebranders i.r.t. vliegen, en dat doe ik toch al jaren.
Wel zorg ik er altijd voor dat alles leeg is. De reuk gaat natuurlijk niet weg.

Bennie
 
Hallo Bart.

Ik ben net naar Corsika geweest met mijn MSR-XGK II.
4 vluchten en gewoon mijn bek gehouden.
Heb totaal geen problemen gehad.
Tevens had ik mijn signaalraketten en rooksignalen erbij gehad.
Niets gezegt, geen probleem.
Groetjes.

Peter.
 
[font size="1" color="#FF0000"]Laatst gewijzigd op 27-06-01 om 03:37AM (GMT 1)[/font][p]Heb ik weer.
Reageer ik op een berichtje van bijna anderhalf jaar oud.
Ik ben nog niet echt bij in de nachtdienst.
Groetjes.

Peter.
 
Euhm Peter...

Dan heb je echt geluk gehad! Niet alleen kunnen ze je spullen in beslag nemen (jammer dan!), ze kunnen je ook een behoorlijk zware boete opleggen voor het bewust in gevaar brengen van zowel het vliegtuig, de bemanning als medepasagiers. En die boetes zijn soms echt genoeg om een half Bever-filiaal leeg te kopen.

Raymond
 
Oeps.

Bedankt voor de tip.
Daar had ik echt niet aan gedacht.
Ik dacht dat je je spullen moest inleveren, evt. goed op je domder kreeg, maar niet dat het zo'n hoge boete zou worden.
Bedankt.

Peter.
 
Ik heb van meerdere mensen dit verhaal over cola gehoord, en dat schijnt inderdaag goed te werken. Als je absoluut zeker wilt zijn kan je de fles ook met cola gevuld laten (tot de rand). Mochen ze moeilijk doen kan je altijd d.m.v. het nemen van een slok laten zien dat het echt geen benzine is (mits je hem echt goed uitgespoeld hebt).
 
Het lijkt mij meestal een beetje paniek om niets, ik heb branders en flessen meegenomen (niet in de cabine uiteraard) naar Alaska, Chili, Spitsbergen en andere bestemmingen, en nog nooit problemen gehad. Wat ik doe: de nacht voor het vertrek in het hotel even omspoelen en open bij het raam/balcon of whatever zetten, daarna de hele handel + brander in een paar reukdichte plastic tassen (type Bijenkorg, Bever of de Gamma - dat zeg ik), lekker ver weg in de bagage en inleveren bij de check-in.
Het zal best zo zijn dat je een bepaalde kans loopt, maar volgens mij is die heel klein. Wat in het buisje van je brander zit, krijg je er toch ook nooit 100% uit ??
 
Hallo Luitjes.

Ik heb de KLM maar eens gemeeld en vervolges gebelt.
Ik dacht:'die moeten het weten'.

Op de vraag of je branders en lege tankjes mocht mee nemen en op de vraag of je signaal rakketten mocht mee nemen kwam op bijde dezelfde antwoord.

Op je boekings formulier moet je dat aanvragen of je dat mee mag nemen of niet.
Dan word dat op je ticket geregistreerd als je de toestemming krijgt en mogen ze (Alle vliegmaatschappijen) je niet weigeren.
Krijg je geen toestemming heb je pech.

Nadeel bij weigering is: Ze weten dat je dat wilt mee nemen dus kunnen ze je altijd goed controleren.
Dus als je niets zegt, kun je er mischien zo doorheen.

De KLM wou mij dit alles niet schriftelijk bevestigen, toen ik er om vroeg.

Groetjes.

Pjotr.
 
[laatste wijziging op 01-02-02 om 03:52][laatste wijziging op 01-02-02 om 03:50 ]Kom ik toevallig weer wat tegen.

In Op pad.
Op http://basic.anwb.nl/basic/u_op_uitr_home.htm
Kijk bij technische informatiebladen.
Staat het e.a. over vliegen met branders en is erg nuttig.

Ze verwijzen verder naar de IATA, (International Air Transport Association).
http://www.iata.org/cargo/dg/awareness/backpackers.htm
Met een duidelijk advies over stoffen die niet mee mogen in het vliegtuig.

C.M.
Peter (Spiderman). Die zijn laatste nacht heeft en moe is.
 
RE: Benzinebrander + vliegtuig

Dat stukje van de iata is boeiend, maar eerst zeggen ze dat "lege" brandstofopslagmiddelen moeten worden gemeld, en later alleen dat je het alleen goed moet schoonmaken. Is dus nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat ze bij het eerste geval afgesloten houders onder druk bedoelen, daar kan nog damp in zitten....

Dennis
- heeft (nog) nooit problemen gehad in vliegtuig -
 
> Heeft iemand ervaring met het meenemen van een
> benzinebrander in het vliegtuig?
Ja, maar dat was voor 11 september.

Ik heb de fles van m'n benzinebrander twee dagen voor het vervoer leeggemaakt, laten drogen, een paar keer met heet water omgespoeld en goed laten drogen. De pomp gedemonteerd en daarmee hetzelfde gedaan (niet al te heet water natuurlijk). De brander zelf een dagje in de vensterbank gelegd (in de zon) om alle evt. brandstofresten te laten verdampen.
Brander met onderdelen in het zakje gedaan, benzinefles ZONDER DOP afzonderlijk tussen de potten en pannen gedaan, en niemand zeurde.

MAAR: je kunt pech hebben. Zeker in landen als de VS waar je compleet aan het ochtendhumeur van de betreffende beambte bent overgeleverd.

Frank
 
RE: Benzinebrander in vliegtuig

[laatste wijziging op 03-03-02 om 18:01]>> Heeft iemand ervaring met het meenemen van een
>> benzinebrander in het vliegtuig?
>Ja, maar dat was voor 11 september.

Ik weet niet of dit goed nieuws of slecht nieuws is, maar 11 september heeft weinig impact op de beveiliging gehad.
Ik was in november en januari nog op Los Angeles en kreeg probleemloos een brandstoffles door de X-ray (alle bagage werd ge-X-rayed, niet alleen de handbagage). Je zou toch zeggen dat als er een metalen fles voorbij komt dat je op z'n minst effe wilt kijken, maar nee.
Ik vond sowieso dat de beveiliging op L.A. zo lek als een mandje was. D'r liepen wel heel stoer militairen met geweer rond....

Groetz,
Dennis
 
RE: Benzinebrander in vliegtuig

Ik zag wat opmerkingen over cola als spoelmiddel.
Leuk idee maar absoluut goed uitspoelen nadat de cola eruit is, suiker lost op in benzine en dit kan waar tot vertoppingen leiden(waar ik nog nooit last van heb gehad)

:P
 
RE: Benzinebrander in vliegtuig

In 1996 werd na een schitterende Elbrus beklimming in Moskou door KLM personeel mijn brander met fles uit de baggage gelicht. Uiteraard was alles schoon, leeg, en drukloos. Ik moest het daar achterlaten. Tegesputteren resulteerde in 2 man in camouflagepak en Kalashnikov die in looppas aankwamen. Ik ben toen maar braaf ingestapt.

Navraag bij de KLM leerde dat het incheckpersoneel bij controle elk voorwerp dat niet vertrouwd wordt mag weigeren.

Sinds 1999 mogen deze voorwerpen officieel (IATA regels) niet meer vervoerd worden. Bel maar eens met Schiphol, afdeling gevaarlijke stoffen.

Natuurlijk vlieg ik nog regelmatig met 2 MSR branders en soms wel 10 1 liter flessen (NKBV groepen).
Mijn advies is alles schoonmaken, demonteren, en als moeilijk herkenbare onderdelen over de groep verdelen.
 
Gasbusjes mee met vliegtuig

Hey

Ik vertrek deze paasvakantie naar ierland met het vliegtuig voor een trektocht. Ik heb gehoord dat gasbusjes (van Campinggaz) niet meemogen in het vliegtuig omdat ze kunnen ontploffen door het drukverschil. Ik heb geen schrik om ze mee te nemen enkel als ik het risico loop om ene rugzak te hebben die nog lang naar gas zal stinken.

Wim
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

RE: Gasbusjes mee met vliegtuig

Hoi Wim,

Ik zou ze niet meenemen, het is echt absoluut streng verboden om brandbare zaken mee te nemen en ook dingen die onder druk staan. Je bent dus dubbel fout. Als ze dat ontdekken (en als je rugzak naar gas ruikt ontdekken ze het zeker) krijg je het hele circus van luchthavenpolitie over je heen en ga je voorlopig niet meer met het vliegtuig mee.
De tijd dat ze zoiets alleen maar uit je bagage haalden en zeiden dat je dat nooooit meer mag doen is voorbij....

Groetz,
Dennis
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan