De helden van de berg (campagne Helly Hansen)

Rkoome

Administrator
Forumleiding
Hoewel er geen beter gevoel is dan het bereiken van de top van een berg, is optimaal genieten van het buitenleven alleen mogelijk met de juiste uitrusting, om de veiligheid te waarborgen. Zoek- en reddingsteams en hun vrijwilligers weten dat maar al te goed. Zij wijden in de bergen hun eigen leven aan het in leven houden van anderen.

Helden van de berg - Helly Hansen - 5.jpg


Squamish Search & Rescue en Norwegian People’s Aid

De professionals van Squamish Search & Rescue en Norwegian People’s Aid investeren veel tijd om goed getraind, dag en nacht klaar te kunnen staan om te helpen bij een ongeluk of noodgeval.

Campagne voor Herfst/Winter 2022
Als onderdeel van Helly Hansen’s nieuwe campagne voor Herfst/Winter 2022 werkte het merk samen met Squamish Search and Rescue teamlid Nathalie White en Norwegian People’s Aid teamleider Odd Harald Johansen, om aan te tonen hoe belangrijk veiligheid is, om volop te kunnen genieten van het buitenleven, en hun motivatie om deel uit te maken van een zoek- en reddingsteam.

Helden van de berg - Helly Hansen - 3.jpg


Korte film
Vanwege de sterke band met hun lokale gemeenschappen en natuurgebieden vinden zowel Nathalie als Odd Harald inspiratie, opwinding en uiteindelijk betekenis in hun rol als vrijwilliger. “Het neemt tijd weg van je gezin. Het neemt tijd weg van je werk, maar eerlijk gezegd is er geen beter gevoel”, legt Nathalie uit in een korte film die als onderdeel van de campagne wordt gelanceerd. Volgens Odd Harald ligt de “motivatie en drijfveer van het team in dat we onze vrije tijd willen besteden aan iets zinvols.”

Veilig houden van de gemeenschap
Als vrijwilligers kiezen Nathalie en Odd Harald ervoor om hun tijd buiten het dagelijkse leven en routines te besteden aan het veilig houden van hun gemeenschap. Dankzij de vele uren die zij elk jaar aan hun opleiding besteden, hebben deze zoek- en reddingsvrijwilligers geleerd zichzelf en hun medeteamleden te vertrouwen. En erop te vertrouwen dat zij veilig thuiskomen, want dat is essentieel voor elke reddingsmissie.

Helden van de berg - Helly Hansen - 4.jpg


Voor Nathalie en Odd Harald stelt vertrouwen hen in staat anderen te beschermen, zodat hun lokale gemeenschap kan blijven genieten van het buitenleven. “Met Norwegian People’s Aid krijg ik de kans om mensen in nood op de berg te hulp te schieten. Ik ben er trots op dat ik vrijwilliger ben”, zegt Odd Harald. Nathalie voegt daaraan toe: “Squamish is een kleine gemeenschap en het is fijn om op welke manier dan ook iets terug te kunnen doen.”


Onvermoeibaar
“Zoek- en reddingswerkers werken en trainen onvermoeibaar buiten hun normale dagelijkse leven en werk, om het vertrouwen te ontwikkelen dat nodig is om te reageren op een oproep in vaak barre weersomstandigheden en op onvoorspelbaar terrein,” zegt Joumana Løvstad, VP Brand and Marketing Strategy bij Helly Hansen. “Met deze nieuwe campagne willen we hun werk en de onschatbare rol die ze spelen, in het veilig houden van hun lokale gemeenschappen, eren.”

De nieuwe wereldwijde campagne van Helly Hansen is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Grey London. De media is verzorgd door Wavemaker.

Helden van de berg - Helly Hansen - 1.jpg
 
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Bovenaan