dikke handen!!!!!


Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij de oplossing geven.Elke keer als ik ga wandelen heb ik na een aantal kilometers last van opgezette vingers en handen.Wie heeft de tip hoe ik hier vanaf kom of hoe ik dit kan voorkomen??
Het is namelijk verschrikkelijk lastig want ik kan ze dan namelijk bijna niet meer gebruiken van de pijn.

Seals
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Duimlussen!

Ter hoogte van je schouders twee lussen aan je schouderbanden klussen, daar je duimen in steken en zie daar: geen dikke handen. Het probleem is dat je handen val met bloed lopen.

Eins
 
Idd zoals eins al meld, duimlussen, of gaan lopen met wandelstokken dan heb je nl. wat te doen met je handen en hoopt het bloed niet op.
 
Met rugzak op??????
Dan kan het door je rugzak komen en zitten de schouderbanden niet goed of je draagt te veel gewicht op de schouders en gebruik je de heupband niet goed.
Mogelijk zit hier ergens het probleem.

D'Oude Vos.
(Zo, nu een Vosje).
 
Hoi,

Is een bekend fenomeen bij wandelen. Heb er zelf ook 'last' van en verlies daarbij de fijne motoriek. Oplossing: twee 10 a 15 cm lange stokje formaat bezemsteel, gaatje erdoor, veter erin en om je polsen hangen. Als je last krijgt met de stokjes 'spelen' dus vastpakken en loslaten net alsof je een wandelstok vasthebt. Ik zag laatst in runnersworld iets vergelijkbaars en de reden daarbij was dat iets vasthouden hielp bij het vinden van je balans (in dit geval dus hardlopen)

Ik vind het lopen met stokjes fijner dan mijn handen hoger in de lussen van de rugzak dragen en soms wandel ik met een heuptas en kan dat dus niet eens.

Volgens mij is het wel een voordeel dat ik zelden koude handen heb!

Ali
 
Nee D'Oude Vos, ik heb het zelfs als ik zonder rugzak loop.Dus dat kan het niet zijn.Maar goed als het wel met rugzak ook is zal ik aan je tip denken.

Seals
 
Ik heb dit soort lussen, die van Deuter. Kijk er verduveld goed mee uit!!
Want die klittenbandsluiting is echt niet zomaar los als je ineens zou vallen, zeker niet als de lussen nog nieuw zijn.
Alleen je duim er in is nog de beste optie, en veel rugzakken hebben trouwens gewoon een duimlus aan de straps van de schouderbanden. En anders zijn die er zo ingezet, gewoon in een hoek terugslaan en met een paar steken vast (laten) zetten.



Yr DDraig Goch

R:Db Plas
http://www.twenot-forums.nl
 
Zou het ook werken om met van die knijpapparaten voor rotsklimmers te lopen? Of met een tennisbal. Dan train je meteen je onderarmen en je kunt ze gemakkelijk loslaten als je struikelt.

Linda
 
Misschien klinkt het simplistisch, maar ooit vertelde een trainer;
Werp af en toe eens je handen in de lucht of zorg ervoor dat ze een tijdje boven je hart zijn zodat het bloed eruit kan wegvloeien.
Want dat is het wat reeds werd aangehaald, het bloed zakt in de handen tijdens het wandelen/lopen/etc. zodat ze gaan opzwellen.

Groetjes
;-)
 
Ik krijg bij het in de lucht gooien van m'n handen altijd zo'n "Jomanda Healing gevoel";)

Zal best werken maar zelf vind ik het maar niks eigenlijk.
Sowieso met een rugzak op in lopende toestand niet mijn ding!
 
De goedkoopste
en lichtste oplossing
is met de duimen achter de borstriem haken en dan de rest van de vingers in elkaar hakend.
Heeft wel eens geleidt tot het na-roepen van
"Ave Maria" bij het passeren.

Ivo
 
He hoi,

bij mij werkte de duimlussentruc niet zo geweldig, zeker niet in tijden dat ik ook veel prednison en zware ontstekingsremmers gebruikte. Ik had er met name in mijn linkerhand last van. (logisch want in de rechter heb ik ook vaak de kaart) Ik ben ooit aan de gang geweest met van die zachte kleine balletjes die gevuld zijn met vloeistof. Lekker in je handen nemen en zachtjes knijpen. Het hielp wel, alleen moest ik steeds weer de balletjes wegbergen wanneer ik de kaart nodig had..... Overigens werd het bij mij ook minder nadat ik veel meer actief met mijn armen "mee ging lopen". (niet met armen gestrekt, maar eerder met de armen gebogen onder een hoek van ong 45 gr) Ziet er soms wat overdreven uit, maar het loopt voor mijn hele lichaam meer ontspannen.

Succes ermee!

:+groetjes van Juupje
 
Seals,

iemand schreef het al, een paar stokjes, gewoon opgeraapt langs het wandelpad, of een mooie steen die goed in je hand ligt. Speel er tijdens het wandelen mee. Knijp er eens in, draai ze rond. Dit werkt en kost helemaal niks, zelfs geen moeite.
Succes, Mascotte.
 
Conclusie: Vochtophoping in de handen wordt veroorzaakt door een te geringen terugflow van bloed uit de armen. Bij je benen gebeurt oc=verigens hetzelfde maar daar heeft de evolutie iets handigs voor uitgevonden: kleppen in de bloedvaten, dit voorkomt het terugstromen van bloed in de bloedvaten die het bloed weer richting het hart transporteert. Lang staan heeft onveer hetzelfde effect alleen krijgt het dan meer de vorm van spataderen. Bewegen van de benen is dus ook goed voor de terugstroming van het bloed. In de rmen is dat net zo, zelfde problematiek, lager gelegen dan het hart, zwaartekracht etc. met het verschil dat de vaten in de armen geen kleppen hebben. Kortom, armen moeten bewegen en boven het hart worden gehouden om bloed goed te laten terugstromen. Dat kan dus blijkbaar op heel veel manieren, je zult zelf een goede manier moeten vinden.

daan
 
Idd een bekend probleem. Na enkele uren wandelen dikke handen.

Naast de "bezemsteel stokjes" en duimlussen zou je ook nog het volgende kunnen proberen:

-flesje met drinken in de hand houden.
-kleine paraplu in de hand houden.
-stress balletje in de hand houden.

En afwisselend het ding in je ene hand en in je andere hand vast houden. Dit werkt vaak ook goed.
Maar zoals gezegd probeer gewoon het een en ander uit. En kijk welke methode jou het beste bevalt.
Ik heb gemerkt als je wat vaker langer loopt dat het probleem minder wordt. Zelf heb ik er nu geen last meer van.

Gr.
Perry
 
Dit klopt niet helemaal.
Het probleem zit hem in het lymfatisch systeem en niet in het veneuze systeem.
Via de lymfatisch systeem word dmv spierwerking, het vocht wat tussen de cellen zit afgevoerd en komt dan uiteindelijk terecht in de grote venen, vlak voor het hart.
Omdat je armen bengelen en de spieren niet gebruikt worden, werkt dit systeem, bij sommige mensen, dus blijkbaar niet naar behoren.
Door gewoon je spieren, op wat voor een manier dan ook te gebruiken kun je dit verhelpen. Door met iets in je handen te spelen of wat dan ook. Hierdoor kunnen de klachten verminderen.

D'Oude Vos.
(Zo, nu een Vosje).
 
Een ieder héél erg bedankt voor deze tips. Ik zal ga ze allemaal proberen, en de beste eruit pikken.

Seals
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


banner 468x60
Bovenaan