Exped mat deel 8 & 9

Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60

aqdennis

Lid Club Hiking-site.nl
Gisteren officieel Exped mat 8 en 9 begraven.... Beide met gesprongen banen waardoor je één hele grote baan krijgt.
De matten waren 3 jaar niet gebruikt en losjes in vieren gevouwen opgeslagen met de ventielen open. Nacht 1 van onze vakantie sprong bij de eerste keer omdraaien van mijn mat een hele naad over de hele lengte....10 minuten later exact hetzelfde bij de mat van vrouwlief. Later die nacht sprong bij mijn mat een tweede naad over de gehele lengte. Dus 9 matten gesneuveld in 20 jaar ....
Gelukkig gaan we al jaren niet meer van huis zonder reservematten, dus komende nacht slaap ik op de allerlaatste Exped Synmat....als die ook sneuvelt (en dat verwacht ik wel) heb ik nog een Decathlon-mat (en vrouwlief ook).
Blijkbaar is met bij Exped in 20 jaar er niet in geslaagd een mat te maken met naden die het bij mij langer dan 3-4 vakanties uithouden...
Overigens heb ik van al die matten er 3 betaald...de rest was vervanging onder garantie en vervanging van de vervanging onder garantie.
Maar nummers 8 en 9 zijn uit 2019 en vallen dus buiten de 5 jaar garantie die Exped geeft.

Hoe dan ook.... voorlopig houden we het even bij Decathlon. Misschien niet beter, maar wel een stuk goedkoper.

Groetzels uit Frans Baskenland,

Dennis
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Da's wel bizar, maar heb het idee dat het niet alleen bij Exped gebeurt. Aangezien ik iets soortgelijks bij VAUDE heb gehad.

Maar blijft een dure grap.

Raymond
 
Volgens mij blijft duurzaamheid vs licht gewicht bij alle merken een probleem.
Ik heb 1x delaminatie gehad met een Thermarest Xlite welke onder garantie vervangen is, daarna 2 jaar later maar een nieuwe mat opgehaald op reis door een slowleak die ik maar niet kon vinden. De ene inflatable blijkt obv online reviews langer mee te gaan dan de andere, maar soms twijfel ik er iig aan om maar te stoppen met opblaasmatten en ouderwets over te gaan om ccf matten.
 
Ik ben helaas de leeftijd en lichamelijke gesteldheid voorbij dat ik nog op een CCF maar kan slapen. Ik heb redelijk wat centimeters nodig voor onder mijn heup, bijvoorbeeld, en 92 kg helpt ook niet echt.
Als we met de auto weggaan en gewicht niet telt zijn er wel opties....zo heeft ThermaRest zelf inflating matjes van 7.5 cm dik. Omdat die over het hele oppervlakte verlijmd zijn met het schuim delamineren die niet snel. Weegt wel 2 kg, maar dan heb je ook wat.

Ik zie me niet niet zo snel weer de rugzak opbinden voor meerdaagse wandelingen, dus een lichtgewicht mat heb ik voorlopig niet nodig.
Maar voor de 250 euro die een Exped mat tegenwoordig kost mag ik, vind ik, we iets meer levensduur dan 3 vakanties van 2-3 weken krijgen...

Groetzels,
Dennis
 
Voor autovakanties gebruik ik deze Redwood mat. Voor in de rugzak houdt gelukkig m'n TAR het al weer lang uit (in het begin één keer vervangen).
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan