Exped Synmat probleem: houdt het nog 2 weken?

Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60

banner 468x60
Ik ga over een week 2 weken naar Noorwegen, waarbij we de meeste nachten in de tent zullen slapen. Afgelopen weekend bij een testwandeling bleek dat de binnenlamellen van mijn Exped Synmat UL-matje aan het loslaten zijn, waardoor hij opbolt.

De winkel kan hem opsturen naar hun servicecentrum en dan evt. naar de fabrikant ter beoordeling, maar dat gaat minimaal 3 weken duren. Ik heb geen vervanging.

Mijn vraag is of jullie denken dat ik nog twee weken op dit matje kan slapen, of dat jullie denken dat het dan verder los zal scheuren. Afgelopen weekend (1 nacht) leek het niet verder los te zijn gekomen en momenteel ligt ie thuis opgeblazen met wat zware spullen erop en lijkt hij het ook te houden. Als ie echter tijdens de vakantie wél verder defect raakt heb ik een probleem.

De winkel gaf aan dat het voor een garantiekwestie niet uitmaakt als ik hem in deze staat nog twee weken zou gebruiken. Zij hebben een leenmat die vier keer zo groot en 2,5 keer zo zwaar is als de Synmat dus dat is geen aantrekkelijk alternatief.

2gczCEB.jpg


ooVwPhb.jpg


gWOGiol.jpg
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Tsja het is vervelend dat ze niet meteen kunnen omruilen. Het lijkt me wel dat ze zich aan de regels houden mbt niet deugedleijke produkten. Sommige bekende ketens ruilen wel gewoongelijk om (ik vermoed dat deze gewoon een goede regeling hebben met de importeur). Probeer die eens te bellen of zij je kunnen helpen ondanks het feit dat je het daar niet gekocht hebt.
 
Hmm, als je bij die zaak wilt blijven, zou ik een nieuwe kopen en wanneer het garantie blijkt, de aankoopprijs retour vragen. De importeur van exped ruilt gewoon een nieuwe om met de ouwe in geval van garantie nl en ik wil niet zo'n risicomat mee op vakantie. Andere optie: de zaak belt naar de importeur en vraagt deze meteen of het omgeruild kan worden ipv drie weken later.
 
Je krijgt een gratis kussentje zo te zien ;) :D

Maar dit is toch een bekend probleem dat alleen maar erger wordt? Of was het T-a-R dat dit euvel had? Wellicht kan je met een direct telefoontje(+mailtje met foto's) naar de importeur/Exped het normale servicecentrum->fabrikant gedoe vermijden.

edit: oeps, Anna was iets eerder ;) En met een goede suggestie.
 
Dank voor jullie tips! Heb gekocht bij de Bever, wellicht is dat een franchise dat elke ondernemer er anders mee om gaat? Ik las namelijk ook verhalen dat een matje aan de balie meteen werden vervangen.

Heb per mail contact gezocht met de importeur met de vraag of er eventueel een snellere oplossing mogelijk is.
 
Ja, dat is sneller inderdaad :) Maar importeur was zelf ook al snel met een reactie (met cc naar de winkel) dat er inderdaad risico op doorscheuren was en waarbij hij voorstelde dat ik het matje bij de winkel omruilde en het defecte exemplaar liet opsturen. Hopen dat de winkel zich daarin kan vinden.

Erg nette reactie van de importeur iig!
 
Hi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan tijdens een vakantie. Ik heb er op doorgeslapen (je moet toch wat) maar naarmate de nachten vorderden, werd de "bult" alleen maar groter en groter. Aangezien je er nog twee weken op moet liggen, zou ik persoonlijk het risico niet nemen.

Ik kreeg bij de winkel waar ik hem had gekocht zonder probleem meteen een nieuwe opgestuur (yak sports).

Ik hoop dat je via de winkel alsnog een nieuwe mat kunt ophalen.

En alvast een fijne vakantie gewenst!
 
Kwam toevallig de winkeleigenaar tegen op weg naar werk. Hij herkende me en gaf aan dat omruilen geen probleem was op basis van het mailtje van de importeur. Morgenochtend dus probleem opgelost! Thanks voor jullie tip om de importeur te mailen!
 
Dat is een beetje het inherente probleem aan heat bonding. Soms heb je een maandagochtend exemplaar. Exped, thermarest weten dat en doen vandaar er niet echt moeilijk over.

Ik heb het een keer bij mijn eerste neo air gehad. Bij Exped is het bij mij tot nu toe wat dit probleem betreft altijd goed gegaan. Wel een keer een kapotte ventiel gehad.
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan