Fiasco Globetrotter.de

Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Marla,

Bij mijn weten deden ze het vroeger via de post en kon je het eventueel bij het dichstbijzijnde postagentschap ophalen.

Twee weken geleden heb ik een soort gelijke ervaring met Globetrotter gehad als jij. Ik was niet thuis toen de pakketbezorger langs kwam. Ik moest een nieuwe afspraak maken en thuis zijn of het op komen halen in Wijchen (!!!). Ik heb ze opgebeld en gevraagd of het naar een ander adres toegestuurd kon worden, in dit geval mijn werkadres. Dat kon gelukkig (waarom bij jou niet?) en zodoende heb ik mijn spulletjes als nog gekregen, maar echt soepel ging het niet.


groet,
Richard
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Hoi Marla,

Bij mijn weten deden ze het vroeger via de post en kon je het eventueel bij het dichstbijzijnde postagentschap ophalen.

Twee weken geleden heb ik een soort gelijke ervaring met Globetrotter gehad als jij. Ik was niet thuis toen de pakketbezorger langs kwam. Ik moest een nieuwe afspraak maken en thuis zijn of het op komen halen in Wijchen (!!!). Ik heb ze opgebeld en gevraagd of het naar een ander adres toegestuurd kon worden, in dit geval mijn werkadres. Dat kon gelukkig (waarom bij jou niet?) en zodoende heb ik mijn spulletjes als nog gekregen, maar echt soepel ging het niet.


groet,
Richard
 
Hee Richard,

Dat had ik inderdaad voorgesteld, naar mijn werk. GLS wilde dat niet (ander huisnummer okee, maar ander adres, weliswaar 500 meter verder ... te moeilijk). Feitelijk is het ook niet hun verantwoordelijkheid, maar die van Globetrotter.

Toen ik daar een boos mailtje heen had gestuurd zou het inderdaad op mijn werk bezorgd worden en moest ik adres en telefoonnummers geven. Vandaag mailde Globetrotter dat GLS daar drie keer voor niets was geweest. Bij een kantoor waar notabene zeker twaalf uur per dag iemand aan de receptie zit. Jaja ...
Bellen vooraf vonden ze blijkbaar teveel moeite, ondanks dat ze twee telefoonnummers van me hadden.

Mooi assortiment bij Globetrotter, maar ik heb het even met ze gehad!

Marla
 
Hee Richard,

Dat had ik inderdaad voorgesteld, naar mijn werk. GLS wilde dat niet (ander huisnummer okee, maar ander adres, weliswaar 500 meter verder ... te moeilijk). Feitelijk is het ook niet hun verantwoordelijkheid, maar die van Globetrotter.

Toen ik daar een boos mailtje heen had gestuurd zou het inderdaad op mijn werk bezorgd worden en moest ik adres en telefoonnummers geven. Vandaag mailde Globetrotter dat GLS daar drie keer voor niets was geweest. Bij een kantoor waar notabene zeker twaalf uur per dag iemand aan de receptie zit. Jaja ...
Bellen vooraf vonden ze blijkbaar teveel moeite, ondanks dat ze twee telefoonnummers van me hadden.

Mooi assortiment bij Globetrotter, maar ik heb het even met ze gehad!

Marla
 
Ik heb familie in Duitsland en laat het dus altijd daar bezorgen. nooit problemen gehad.

dat is dan ook de verklaring voor je fustratie, internationale orders zijn in de minderheid en dat ze voor GLS hebben gekozen is voor een handjevol Nederlanders een probleem.

de volgende keer gewoon je werkadres opgeven, of van een werkloze kennis ; )
 
Ik heb familie in Duitsland en laat het dus altijd daar bezorgen. nooit problemen gehad.

dat is dan ook de verklaring voor je fustratie, internationale orders zijn in de minderheid en dat ze voor GLS hebben gekozen is voor een handjevol Nederlanders een probleem.

de volgende keer gewoon je werkadres opgeven, of van een werkloze kennis ; )
 
Hoi Marla,

Yep, zo gaat dat. En niet alleen met GLS. Ik heb in het verleden pakketjes gehad met diverse bezorgers die alleen maar overdag bezorgen: DPD (moet je ophalen op Zestienhoven Oost, tussen 19:00 en 20:00), Nederlandse Pakketdienst (ophalen vóór 18:00 uur in R'dam Spaanse Polder), Van Gent en Loos (idem), UPS (ophalen in Schiedam na 18:00 uur). Laat tegenwoordig dus stug alles naar mijn werk sturen. Alleen dan presteerde GLS het onlangs om het op goede vrijdag te bezorgen...en toen was de toko dicht :-) Is toen wel de dinsdag na Pasen gewoon opnieuw bezorgt.

Groetz,
Dennis
 
Hoi Marla,

Yep, zo gaat dat. En niet alleen met GLS. Ik heb in het verleden pakketjes gehad met diverse bezorgers die alleen maar overdag bezorgen: DPD (moet je ophalen op Zestienhoven Oost, tussen 19:00 en 20:00), Nederlandse Pakketdienst (ophalen vóór 18:00 uur in R'dam Spaanse Polder), Van Gent en Loos (idem), UPS (ophalen in Schiedam na 18:00 uur). Laat tegenwoordig dus stug alles naar mijn werk sturen. Alleen dan presteerde GLS het onlangs om het op goede vrijdag te bezorgen...en toen was de toko dicht :-) Is toen wel de dinsdag na Pasen gewoon opnieuw bezorgt.

Groetz,
Dennis
 
Hoi Marla,

Vervelend dat je je pakketje niet bezorgd hebt gekregen.
Zo te lezen lijkt het erop alsof de bezorgdienst de veroorzaker is. Ik bestel 1 a 2 keer per jaar wel iets bij globetrotter en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad. Als ik overdag niet thuis was, kwamen ze de 2e keer gewoon 's avonds.

gr. Nanda
 
Hoi Marla,

Vervelend dat je je pakketje niet bezorgd hebt gekregen.
Zo te lezen lijkt het erop alsof de bezorgdienst de veroorzaker is. Ik bestel 1 a 2 keer per jaar wel iets bij globetrotter en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad. Als ik overdag niet thuis was, kwamen ze de 2e keer gewoon 's avonds.

gr. Nanda
 
Bedankt voor alle medeleven!

In principe is Globetrotter natuurlijk verantwoordelijk want zij kiezen de bezorger. In mijn contact met GLS (ik kreeg een keurig mailtje) begreep ik dat zij zich op bedrijven richten en dus per definitie niet 's avonds werken).

Dennis, wat jij noemt qua service van logistieke bedrijven is inderdaad een veelheid van ellende! Ik zou bijna zeggen: laten we de zegeningen van TNT Post tellen!

En inderdaad ...toen ik me realiseerde dat het niet meer goed ging komen herinnerde ik me al vrij snel wat jij eerder had verteld, gewoon op het werk laten bezorgen. Eens kijken of dat bij ons op kantoor gaat werken, want GLS zou afgelopen week nog wel drie keer een poging hebben gedaan tot bezorging op mijn werk (zegt Globetrotter...)

Marla
 
Bedankt voor alle medeleven!

In principe is Globetrotter natuurlijk verantwoordelijk want zij kiezen de bezorger. In mijn contact met GLS (ik kreeg een keurig mailtje) begreep ik dat zij zich op bedrijven richten en dus per definitie niet 's avonds werken).

Dennis, wat jij noemt qua service van logistieke bedrijven is inderdaad een veelheid van ellende! Ik zou bijna zeggen: laten we de zegeningen van TNT Post tellen!

En inderdaad ...toen ik me realiseerde dat het niet meer goed ging komen herinnerde ik me al vrij snel wat jij eerder had verteld, gewoon op het werk laten bezorgen. Eens kijken of dat bij ons op kantoor gaat werken, want GLS zou afgelopen week nog wel drie keer een poging hebben gedaan tot bezorging op mijn werk (zegt Globetrotter...)

Marla
 
Hallo,

Ik heb een soortgelijke ervaring met Globetrotter/GLS, ware het niet dat ik op tijd in de gaten had dat ze het bij GLS niet zo nauw nemen met de bezorging. Als er iets niet kan worden afgeleverd kan GLS een briefje in de bus doen met contactinformatie / informatie over waar het pakje kan worden opgehaald, maar dat vertikken ze dus gewoon. Ik heb dat ook zowel bij Globetrotter als GLS gemeld. Bij mij kwam toen inderdaad de volgende keer een kaartje in de bus. Maar in het algemeen is het kennelijk nog niet helemaal doorgedrongen bij GLS dat dit gewoon beter werkt.

mtp
 
Hallo,

Ik heb een soortgelijke ervaring met Globetrotter/GLS, ware het niet dat ik op tijd in de gaten had dat ze het bij GLS niet zo nauw nemen met de bezorging. Als er iets niet kan worden afgeleverd kan GLS een briefje in de bus doen met contactinformatie / informatie over waar het pakje kan worden opgehaald, maar dat vertikken ze dus gewoon. Ik heb dat ook zowel bij Globetrotter als GLS gemeld. Bij mij kwam toen inderdaad de volgende keer een kaartje in de bus. Maar in het algemeen is het kennelijk nog niet helemaal doorgedrongen bij GLS dat dit gewoon beter werkt.

mtp
 
Mtp,

Ik kreeg netjes van GLS een briefje in de bus na de eerste en de tweede bezorging. Daarop staat ook het adres van het depot en de openingstijden. Zoals ik in mijn eerste posting al schreef is het (overdag) ophalen op het depot voor mijn geen optie.

Marla
 
Mtp,

Ik kreeg netjes van GLS een briefje in de bus na de eerste en de tweede bezorging. Daarop staat ook het adres van het depot en de openingstijden. Zoals ik in mijn eerste posting al schreef is het (overdag) ophalen op het depot voor mijn geen optie.

Marla
 
Het is natuurlijk altijd een vervelende zaak wanneer je als klant niet tevreden kunt zijn over de geleverde service. Maar de grondslag is in dit geval een ordinaire centenkwestie. De marges in wegtransport en koeriersbranche zijn zo smal geworden( meer files, stijgende brandstofprijzen) dat een "goedkoop" bedrijf zich eigenlijk al niet kan permitteren om meer dan 10 procent van de paketten opnieuw te bezorgen!
Als je zorgvuldiger gaat werken, betekent dat meer overheadkosten en communicatie om het bezorgen heen waardoor de eindprijs al snel verdubbelt. Dat zie je ook in de praktijk: bij outdoor-discount.de zijn de vrachtkosten ongeveer het dubbele van bij Globetrotter, maar het pakketje wordt steeds gevolgd en de klant wordt steeds op de hoogte gehouden per e-mail.Het doet je denken aan het oude spreekwoord "alle waar is naar zijn geld"..
Groeten,

Boelo(=ex-koerier)
 
Het is natuurlijk altijd een vervelende zaak wanneer je als klant niet tevreden kunt zijn over de geleverde service. Maar de grondslag is in dit geval een ordinaire centenkwestie. De marges in wegtransport en koeriersbranche zijn zo smal geworden( meer files, stijgende brandstofprijzen) dat een "goedkoop" bedrijf zich eigenlijk al niet kan permitteren om meer dan 10 procent van de paketten opnieuw te bezorgen!
Als je zorgvuldiger gaat werken, betekent dat meer overheadkosten en communicatie om het bezorgen heen waardoor de eindprijs al snel verdubbelt. Dat zie je ook in de praktijk: bij outdoor-discount.de zijn de vrachtkosten ongeveer het dubbele van bij Globetrotter, maar het pakketje wordt steeds gevolgd en de klant wordt steeds op de hoogte gehouden per e-mail.Het doet je denken aan het oude spreekwoord "alle waar is naar zijn geld"..
Groeten,

Boelo(=ex-koerier)
 
>"alle waar is naar zijn geld"..

Ach ja, dat is waar ook...!

Ik kon bij Globetrotter kiezen tussen drie niveaus van bezorgservice:
1. naatje
2. iets beter dan naatje
3. goed.

Ik was natuurlijk weer zo gierig om voor de goedkoopste vorm te kiezen. Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....

Kortom Boelo, wat een lulverhaal in dit kader!
Ik had geen keuze en van een online-winkel mag je een goede bezorgservice verwachten, tenzij de voorwaarden uitdrukkelijk de haken en ogen aangeven.

Marla
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

>"alle waar is naar zijn geld"..

Ach ja, dat is waar ook...!

Ik kon bij Globetrotter kiezen tussen drie niveaus van bezorgservice:
1. naatje
2. iets beter dan naatje
3. goed.

Ik was natuurlijk weer zo gierig om voor de goedkoopste vorm te kiezen. Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....

Kortom Boelo, wat een lulverhaal in dit kader!
Ik had geen keuze en van een online-winkel mag je een goede bezorgservice verwachten, tenzij de voorwaarden uitdrukkelijk de haken en ogen aangeven.

Marla
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan