Hallo heelwatgetest,
Het is erg prettig al die testers hier op het forum, scheelt mij een hoop gedoe

Even voor de duidelijkheid het gaat hierover toch ?
http://www.modernoutpost.com/gear/details/ic_manual_battpak.pdf
>Heb een isun battpack. Getest en denk dat het gewoon niet
>goed werkt. als je er 10 batterijen mee oplaadt, hoe dan ook
>dan nog is het beperkt in gebruik. op de een of anderemanier
>is de maximale stroom die je eruit kunt trekken via de 12 volt
>sigaretten adapter beperkt tot zo'n 600-700 mA. Dat is te
>weinig om b.v een nikon lion 12v lader mee aan te sturen. die
>wil 1A zien anders doet hij het niet.
Ik kan je niet helemaal volgen. Ik zie twee potentiele problemen:
1. Dat het laden van de battpak via muur of auto traag gaat is nou eenmaal de eigenschap van een slow charger. De door jou genoemde laadstroom van 600-700mA lijkt me nog veel te optimistisch en is niet in overeenstemming met de specs die zeggen dat het laden van 700mAh batterijen 6 uur duurt (laadstroom 120mA)
2. Als je met de battpak een li-ion batt, 12V 1A wil laden, snap ik niet wat je met die caradaptor doet. Er staat in de specs dat je de battpak niet tegelijk mag opladen en als power source gebruiken ! Los koppelen dus en zorgen dat er geladen batterijen in je battpak zitten. Je kunt een batt van 12 V alleen laden met een ingangsspanning van ruim boven de 12V. Met volle AA-tjes (10*1.4=14V) zal je dat nog lukken, maar kort na het gebruik zakken de meeste batts terug naar 1.2V en zal je Li-ion batt niet meer laden.
>De AA die ik erin heb gestopt waren GP2500's, die kunnen
>makkelijk pieken van 5a leveren. die kunnen het probleem niet
>zijn.
Stroom is niet je probleem, spanning wel. Je kunt geen 12V batterij laden met 12V.
>Laden met een flex5 of isun5 watt matje gaat erg langzaam. op
>de een of andere manier komt de laadstroom niet boven de
>100mA, dat is 3x minder dan de solar matjes kunnen leveren.
Dank voor het melden van deze praktijkervaring. Wordt bevestigd door meerdere andere ervaringen. Mark geeft aan dat de caradaptor de oorzaak is, deze veroorzaakt de stroomverlaging. Wellicht helpt andere tussengeschakelde electronica in de battpak hier nog aan mee. Oplossing is caradaptor weglaten en stroom rechtstreeks in een 4AA NiMH battpack leiden (niet in Li-ion !!).
>Nog te koop; eem isun battpack....
Soms is het goed eerst op onderzoek uit te gaan voordat je "DE" oplossing van fabrikanten over neemt
Groet, Rick