Normaal gezien mag je inderdaad een propere brander meenemen op het vliegtuig en moet je de gastankjes ter plaatse zien aan te schaffen. Probleem is wel dat het nog altijd van de interpretatie van de luchtvaartmaatschappij afhangt of die brander inderdaad het vliegtuig opkan. Vaak zijn de personen die uiteindelijk de beslissing moeten, zo slecht op de hoogte van de regeltjes dat ze zelf nee durven zeggen tegen een brander die nog nooit gebruikt is.
Volgens mij kan je twee dingen doen. Eerst contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij wat hun beleid is op dat vlak. Sommige zijn daar een stuk losser in op dat vlak. Daarnaast toch maar die brander diep wegsteken in je bagage en doen of je neus bloed. Eventueel kijken of de brander in verschillende stukken kan gedemonteerd worden want als het er niet uit ziet als een brander, wel dan is het toch geen ...... niet ?
Zoiezo altijd je brander schoonmaken en laten verluchten.
Als je je een brander wil aanschaffen ter plaatse, dan zijn branders voor schroefpatronen van Primus, MSR, Coleman, GoGas/Rekri8, Snowpeak en Markill het meest practisch omdat ze op elkaars gastankes passen (of meer algemeen op alle tankjes met een zogenaamd Lindall ventiel). De bekende blauwe Campingaz branders werken alleen op tankjes (CV270 of CV470 van Campingaz zelf. Prikblikjes zijn zoiezo minder practisch. MSR heeft daarnaast een brander (de Superfly) die zowel op de Lindall als de Campingaz tankjes past.
Veel antwoorden op vragen die niet eens gesteld zijn, maar misschien heb je er toch iets aan.