Handschoenen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hyz
  • Startdatum Startdatum
Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rob,
Ik denk dat je een overwant bedoelt, met ovenwanten lijkt het me niet zo praktisch op de fiets alhoewel.....als je dit leest:
Elke keukenprinses droomt van deze zachte ovenhandschoen.Warmte tot 220 ° kan met deze kleurrijke handschoen getrotseerd worden.
Sterk, wasbaar in wasmachine.
roze en rode kleur
Groeten
Jannie te Linde
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Hoi,
Als inderdaad het model van een ovenwant is, zijn ze met wat huisvlijt erg makkelijk te maken.Er zit dan maar één naad in, dat is wel te tapen.
Er ligt vast nog wel ergens een jas in huis die niet meer voldoet. Sloop deze met tornmes (dat is het beste), hobbymesje of schaar. Bewaar ritsen, elastieken e.d. voor toekomstige reparaties. Van de goede stukken maak je overwanten, muts, gamachen etc. ( of vraag of iemand dat voor je doet voor Sinterklaas)
Groeten
Jannie te Linde
 
Hmmm, volgens mij kan je gore-tex niet zomaar knippen en naaien, dan schijnt het te gaan delamineren op de randen. Trouwens, de naden tapen is ook niet echt een fijn klusje (vooral van de duim niet). Dus of je zo maar even een echt waterdicht gtx want in elkaar zet....?


Groetz,
Dennis

- Wie komt ze brengen in NZ op Sinterklaasavond? -
 
Hoi Dennis,
De randen moet je afwerken met de zigzagsteek of met een moderne variant hiervan, dan delamineert het niet. Het type ovenwant als overwant is niet ingewikkeld bij de duim, maar heeft maar één doorlopende naad.
We kunnen wel eens een zelfmaak "draad"opzetten. Het valt vaak wel meer om dingen te maken. De eerste kampeerders in Nederland maakten hun eigen tenten thuis en maakten ze ook waterdicht. Ik heb er nog een boekje van thuis liggen.
Groeten
Jannie
( Waar in NZ zit je?, mijn zoon gaat over een paar maand die kant op)
 
Goed beetje later dan beloofd, maar ik had het over:

Berghaus Paclite Mit en

Outdoor Research Rain Mitts

Zijn beide wanten en geen handschoenen. Als dit een probleem is ivm gripshifts dan kun je twee a drie stroken seamgrip in de palm van de handschoen aanbengen om je grip te verbeteren.

Eins
 
Goed beetje later dan beloofd, maar ik had het over:

Berghaus Paclite Mit en

Outdoor Research Rain Mitts

Zijn beide wanten en geen handschoenen. Als dit een probleem is ivm gripshifts dan kun je twee a drie stroken seamgrip in de palm van de handschoen aanbengen om je grip te verbeteren.

Eins
 
>Zijn beide wanten en geen handschoenen. Als dit een probleem
>is ivm gripshifts dan kun je twee a drie stroken seamgrip in
>de palm van de handschoen aanbengen om je grip te verbeteren.

Ik heb dus al goretex wanten, zoals eerder geschreven. Ze zijn van Extremeties. Het probleem in de grip ligt niet in de want, maar in het feit dat je meerdere lagen handschoen over elkaar hebt, die schuiven. De wanten zelf hebben een erg goede antisliplaag, zodat ik afgelopen weekend in de kou de thermoskan wel mét wanten open kreeg, maar niet met alleen de thermohandschoentjes...

grtz
Henk - grote zeilschepen hebben ook een want.
 
>Zijn beide wanten en geen handschoenen. Als dit een probleem
>is ivm gripshifts dan kun je twee a drie stroken seamgrip in
>de palm van de handschoen aanbengen om je grip te verbeteren.

Ik heb dus al goretex wanten, zoals eerder geschreven. Ze zijn van Extremeties. Het probleem in de grip ligt niet in de want, maar in het feit dat je meerdere lagen handschoen over elkaar hebt, die schuiven. De wanten zelf hebben een erg goede antisliplaag, zodat ik afgelopen weekend in de kou de thermoskan wel mét wanten open kreeg, maar niet met alleen de thermohandschoentjes...

grtz
Henk - grote zeilschepen hebben ook een want.
 
Off-topic tav Henk :-)

Kleine zeilschepen hebben ook een want. De verstaging (dus bak-, stuur en voorstagen) wordt het want genoemd. Het geheel aan vallen en schoten het lopend want.

't 's maar dat je het weet.
 
Hoi Henk,

Jack Wolfskin heeft waterdichte handschoenen vanaf EUR41,95 tot 62,95.
Te verkrijgen in de Jack Wolfskin Store in Haarlem.

gr wim
 
Ik kan me herinneren dat Lowe Alpine getapede handschoenen (met vingers) had die je op je blote hand en over powerstretch handschoenen kon dragen. Adrenaline Gloves heetten ze.

Dit was te krijgen in de Mountain Activist range. Hadden een ruwe handpalm en daardoor ideaal voor het mountainbiken en met klimmen kon je ook priegelwerk verrichten.
 
Hoi,

Wij hebben handschoenen van Mammut. Bestaat uit 2 delen, 1 windstopper fleece en 1 waterdichte Gore-Tex voor als het echt regent!
We gebruikten deze laatst nog op onze fietsreis naar de Noordkaap.

El & El
 
Hoi Henk,

De handschoenen waar Duncan en Raymond het over hebben zijn van het merk Sealskinz (http://www.sealskinz.com/). Ik ben net terug uit Fort William en heb daar een set Ultragip handschoenen van dit merk gekocht. Ik heb ze nog niet echt kunnen testen, maar deze zijn niet al te dun en redelijk warm (Merinowol liner). Wie weet maken ze een product dat meer aan je vraag voldoet. Check hun website maar eens.

groet,
Richard

- weer schoon achter zijn oren:P
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan