In plaats van Op Pad beurs...

Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
banner 468x60

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rkoome

Administrator
Forumleiding
PERSBERICHT

Uit & Actief, van uitstap tot uitdaging

Een nieuw evenement voor de actieve consument ziet op 4, 5 en 6 maart 2005 het licht. Uit & Actief opent dan zijn deuren in de Jaarbeurs te Utrecht. Dit driedaagse evenement wordt georganiseerd vanuit een bijzonder samenwerkingsverband van ANWB, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en VNU Exhibitions Europe (VNU EE).
De actieve consument krijgt hier niet alleen een bijzonder dagje uit, maar beleeft als het ware zijn vakantie in binnen- of buitenland. Vandaag is de site www.uitenactief.nl online gegaan. Daarop zal de komende tijd alle informatie over dit evenement te vinden zijn.

Uit & Actief wordt een belevenis op zich. In de Jaarbeurs te Utrecht worden verdeeld over vijf hallen zes themapleinen aangelegd, die zich richten op buitensport, het stadsleven (cultuur en uitgaan), plezier & vertier (parken en attracties), het pure genieten (onthaasten aan de kust of in landelijke omgeving), fietsen en wandelen.
Het aanbod varieert van uitstapjes en activiteiten in eigen land tot buitensport en avontuurlijke vakanties over de grens. Het wordt aangevuld met de modernste trends op het gebied van buitensport- en vrijetijdskleding, de laatste productontwikkelingen, spannende reisverhalen, boeiende lezingen en allerhande nuttige en praktische informatie.
Binnen dit evenement vindt een intensieve samenwerking plaats met de afdeling Fietsen van de RAI Vereniging waardoor er een volledige presentatie aanwezig is op het gebied van fietsen, fietsonderdelen accessoires en fietsmode. Exclusief voor de fietsvakhandel wordt deze beursdeelname als FietsVAK opengesteld op 7 en 8 maart.

Cees van der Padt, manager Nederland bij NBTC, de man achter Lekker weg in eigen land: “Uit & Actief is een samensmelting van nieuwe ideeën en bestaande beurzen, samengebracht voor consumenten die hun vrije tijd graag in eigen land en actief doorbrengen. VNU EE treedt daarbij op als beursorganisator, de ANWB brengt de Op Pad Beurs en het blad Toeractief in. NBTC fungeert als ‘matchmaker’ voor verschillende deelnemende partijen en uiteraard als promotor van de uitstapjes en (korte) vakanties in Nederland”.

Geïntegreerd
Rob Olieroock, manager van de ANWB-tijdschriftenuitgeverij: “Op Pad verzorgt al jaren een eigen beurs voor de liefhebbers van buitensport, maar deze wordt nu in het geheel in Uit & Actief geïntegreerd. En ook Toeractief, ons wandel- en fietsmagazine, past helemaal binnen deze sfeer”.
Voor de organisatie van het evenement is een sterke partner gevonden VNU EE die veel ervaring heeft op het gebied van consumer events. Maarten de Ruiter, clustermanager consumer events: “We kunnen onze expertise wat betreft toeristische evenementen goed inzetten voor Uit & Actief. Bovendien leent Utrecht zich prima voor een evenement als deze. Centraal gelegen en goed bereikbaar”.

Enthousiaste bezoekers
Uit & Actief richt zich op iedereen die van uitstapjes en uitdagingen houdt. Dat zijn veelal actieve singles en paren, gezinnen met kinderen en jonge senioren. De Ruiter: “Het bezoekersprofiel leert dat deze mensen twee keer of nog vaker per jaar op vakantie gaan. Regelmatig zitten daar uitstapjes in eigen land bij. Een zeer interessante doelgroep dus”.

EINDE PERSBERICHT

Wie weet dus eindelijk een vernieuwende 'Op Pad beurs'...

Raymond
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Ik weet het niet hoor, van kreten als "themapleinen", "onthaasten", "modernste trends", "matchmaker" enzovoorts wordt ik erg onrustig. Het klinkt weer als een opgeklopte melk verhaal (voor de liefhebbers van de Kanis en Gunnik reclame). Waarom kan ik niet gewoon pretentieloos rondlopen/fietsen zonder dat daar meteen weer een trendy beurs voor moet zijn? Volgens mij leidt dat alleen maar tot meer naaldhakken en netkousen op plaatsen waar ze niet thuishoren (hoog in de bergen bijvoorbeeld.).

Groetz,
Dennis

- Heb vanochtend een slecht humeur en hoofdpijn, dus misschien vetroebeld dat mijn beeld wat -
 
Ik moet zeggen dat dit soort termen op mij ook niet echt positief overkomen. Ben inderdaad ook bang dat het er nog drukker door gaat worden, en dan niet alleen buitensporters, maar inderdaad gestresste naaldhakken die dit ook eens willen zien...

Maar goed, ik zal het wel zien

ps. vannacht ook slecht geslapen, dus daar zou het ook weer aan kunnen liggen ;-)
 
Mijn eerste gedachte:
Waarom zijn ze niet met "De Vakantiebeurs" samen gegaan?
Als je aan het combineren bent, dan kun je net zo goed alles combineren.

De voordelen van kleinschaligheid ben je kwijt (bijvoorbeeld een duidelijk te omschrijven doelgroep). Maar de echte voordelen van groot schaligheid heb je op deze manier ook nog niet..

Martijn...
http://www.vdcruijsen.nl
 
Mmmh,

kweenie. Klinkt alsof geheel Nederland tot doelgroep is uitgeroepen. Dan zou ik daar dus ook tot mijn recht moeten komen. Maar ik ben bang dat gezien de opzet er wel eens een overkill aan prikkels op mijn onthaastingzoekende persoon kan worden losgelaten. Te veel verschillende bomen voor in het bos zeg maar.

Maar ja, wie weet zit ik er wel naast. Klinkt in ieder geval voor mij nog niet uitnodigend.

groet
Richard
 
>zes themapleinen:
>buitensport, stadsleven, plezier & vertier, het pure genieten
>fietsen en wandelen

mm, de helft lijkt me de bedoeling, de andere helft idd voor "naaldhakken"...

Goede punten zijn ook te melden, ze hebben aangegeven de locaties van de lezingen te verbeteren. Dus geen geluidsoverlast en hopenlijk goede verduistering bij diashows.

Ik zie dit soort beurzen meer als een leuk dagje uit dan om info te verzamelen. Net als laatst Bikemotion enz.

grtz
Henk
 
Ik ben het met Richard eens. De doelgroep wordt erg groot. Ik zou als bezoeker ineens heel veel moeten bekijken in een te korte tijd. Ik blijf ook nog even sceptisch, maar misschien wordt het wel een grandioos succes.
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan