Interrail Global Pas

Ik overweeg volgend jaar om de trein in plaats van het vliegtuig te nemen naar Zweeds Lapland (daar waar mogelijk). Lang geleden heb ik weleens een Interrail gedaan, maar ook nu kan dat met de Interrail Global Pas.

Daarom 2 vragen:
  1. Wie heeft er ervaring met treinen van Nederland naar Abisko/Umea?
  2. Wie heeft er ervaring met de Global Pass op deze route?
 
Hoi,
Hier ervaring met traject Stockholm naar het noorden (Murjek, Abisko oost), nachttrein, goed betaalbaar en prettig reizen. Geboekt via VY (kun je direct ook busvervoer boeken).
Grt
 
Ik overweeg volgend jaar om de trein in plaats van het vliegtuig te nemen naar Zweeds Lapland (daar waar mogelijk). Lang geleden heb ik weleens een Interrail gedaan, maar ook nu kan dat met de Interrail Global Pas.

Daarom 2 vragen:
  1. Wie heeft er ervaring met treinen van Nederland naar Abisko/Umea?
  2. Wie heeft er ervaring met de Global Pass op deze route?
Ik ben dit jaar met interrail heen naar Hemavan (bus vanaf Umea) en terug vanuit Abisko gereisd. Was prima, de verbinding is niet ideaal qua aansluitingen, maar de treinen waren comfortabel.

Je hebt 5 interrail reisdagen nodig voor de reis heen en terug. Reservering van de meeste treinen is verplicht of aan te raden. Met interrail kun je reserveren op de websites van bahn.de (kies alleen reservering) en op sj.se/vy.se (kies reizen met interrail). Reserveren op deze sites is goedkoper dan via de interrail app. Het fijne van interrail is dat je reserveringen tegen geringe kosten of gratis kunt annuleren en opnieuw boeken. Handig als de wandeltocht langer of korter duurt dan gepland.

De nachtrein van Abisko naar Stockholm is een lange rit. Voor 90 euro boekte ik een 3p slaapcoupé voor mezelf alleen. Dat was het meer dan waard, zeker omdat we flink vertraging hadden. Dit schijnt veel voor te komen op de nachtreinen. De service was wel weer uitstekend, reizigers die een aansluiting misten, kregen een ticket voor een nieuwe aansluiting op de telefoon.

Voor alle overstappen geldt dat je ze beter niet te krap kunt plannen, in Dld zijn treinen ook vaak vertraagd.
 
Laatst bewerkt:
Nachttreinen "kopen" vaak goedkopere routes, dan worden ze behandeld als vrachttreinen (andere tracés en alle andere treinen hebben voorrang). Kwestie van besparen.
 
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Bovenaan