Zoals wel vaker kijk ik een beetje rond naar materialen die ik zou willen aanschaffen. Zo ook deze week. Binnenkort weer eens een weekje op vakantie en dan heb je wel eens wat nodig.
buiten al het online gebeuren is het soms wel eens fijn om bij een " echte" winkel binnen te stappen, en je kent de slogan "buiten begint bij bever".... dus tegen beter weten in naar de bever gefietst. De afgelopen paar jaar hebben ze bij mij een aardig slechte naam opgebouwd maar je komt er al sind begin jaren negetig dus toch even kijken.
Ik had een lijstje met een kleine 20 artikelen, ik ben uiteindelijk met 2 dingen thuis gekomen, en niet 100% wat ik zocht. Vreemde gewaarwording, het is niet eens seizoens wissel en de winkel is half leeg. Van het spul wat er wel lag waren het veel enkelingen, of juist veel van het zelfde in de "uitverkoop" ofwel gewoon tegen de gangbare prijs in een webshop. Van een paar standaard artikelen welke ik altijd kocht bij de bever wist men het bestaan niet eens af, tanka's bv (die busjes rond een koord die je inkunt drukken) riep een hele grote frons en vraag teken op. Ook een ander artikel moest in de webwinkel worden opgezocht. Vervolgens kwam de opmerking, we kunnen het in de webwinkel op je naam bestellen en dan heb je het over 4 a 5 dagen thuis. Dat gecombineerd met een prijs gelijk aan de srp prijs van het merk deed me even nadenken, mijn telefoon erbij gepakt. Bij een van mijn favo duitse webwinkels zelfde artikel en wel op direct voorraad en ipv de 34,95 daar voor 22 euro, binnen 48 uur thuis.
tijdens mjn gezoek in de winkel viel ook een verkoop gesprek op. twee goed gekede mensen waren opzoek naar een degelijke slaapmat. Kerel was ruim in de 1,90. Een mat van krap 1,80 kon ook wel. Ze hadden ook aangegeven dat er in de winter eem tochtje aan zou komen, vervolgens was het antwoord van de vakkenvuller aldaar op de vraag welke R waarde er minimaal moest worden aangehouden dat ze daar vooral niet op moesten letten.... dan vraag je je af wat zo iemand in een dergelijke winkel doet.
Daarbij werd de slogan "buiten begint bij bever" dirrect waarheid te worden, die klanten waren direct weg.
Ik zit in het midden van het land, als ik echt goede info en een goede winkel ervaring wil moet ik du blijkbaar toch echt naar Roosendaal of den Bosch. Mensen met verstand en verstand van zaken met daarbij zeker de wil om mee te denken.
Het gekke is dat ik de laatste jaren eerder een goed product kon vinden bij de Perry dan bij de Bever.
erg jammer weer. in Breda op de oude lokatie kwam ik heel erg graag, krap winkeltje provol met goede spullen, goede adviezen. Beneden de schoenen, klim en rigzakhoekjes, op de vide de boeken en de paar aanbiediingen en op de beganegrond stmapvol met technische zaken. Idem voor de oude Arnhem verstiging. Bij beide vestigingen was ook altijd vriendelijk, behulpzaam en kundig personeel aanwezig.
Jammer dat tegenwoordig een dergelijke ervaring niet meer opgaat. De duitsers kunnen dit zelfs online beter.
Zo had ik laatst een bestelling gedaan, krijg ik een mailtje met het verhaal dat ik misschien de nieuwsbrief nog niet had gezien, hadden ze zowaar de kortingscode op de order gezet en de korting zomaar terug gestort! dat zijn nog eens klanten binders.
Ik zou het heel erg jammer vinden als een keten als de bever ook zou omvallen maar ik ben bang dat het op deze manier niet heel lang meer zal gaan duren.
Wat is jullie ervaring op dit vlak?
btw dit is niet gewoon bever-bashen, meer een gevoel van heimwee naar wat het ooit was en frustratie over hoe klanten in het zak worden gezet.
Bas
buiten al het online gebeuren is het soms wel eens fijn om bij een " echte" winkel binnen te stappen, en je kent de slogan "buiten begint bij bever".... dus tegen beter weten in naar de bever gefietst. De afgelopen paar jaar hebben ze bij mij een aardig slechte naam opgebouwd maar je komt er al sind begin jaren negetig dus toch even kijken.
Ik had een lijstje met een kleine 20 artikelen, ik ben uiteindelijk met 2 dingen thuis gekomen, en niet 100% wat ik zocht. Vreemde gewaarwording, het is niet eens seizoens wissel en de winkel is half leeg. Van het spul wat er wel lag waren het veel enkelingen, of juist veel van het zelfde in de "uitverkoop" ofwel gewoon tegen de gangbare prijs in een webshop. Van een paar standaard artikelen welke ik altijd kocht bij de bever wist men het bestaan niet eens af, tanka's bv (die busjes rond een koord die je inkunt drukken) riep een hele grote frons en vraag teken op. Ook een ander artikel moest in de webwinkel worden opgezocht. Vervolgens kwam de opmerking, we kunnen het in de webwinkel op je naam bestellen en dan heb je het over 4 a 5 dagen thuis. Dat gecombineerd met een prijs gelijk aan de srp prijs van het merk deed me even nadenken, mijn telefoon erbij gepakt. Bij een van mijn favo duitse webwinkels zelfde artikel en wel op direct voorraad en ipv de 34,95 daar voor 22 euro, binnen 48 uur thuis.
tijdens mjn gezoek in de winkel viel ook een verkoop gesprek op. twee goed gekede mensen waren opzoek naar een degelijke slaapmat. Kerel was ruim in de 1,90. Een mat van krap 1,80 kon ook wel. Ze hadden ook aangegeven dat er in de winter eem tochtje aan zou komen, vervolgens was het antwoord van de vakkenvuller aldaar op de vraag welke R waarde er minimaal moest worden aangehouden dat ze daar vooral niet op moesten letten.... dan vraag je je af wat zo iemand in een dergelijke winkel doet.
Daarbij werd de slogan "buiten begint bij bever" dirrect waarheid te worden, die klanten waren direct weg.
Ik zit in het midden van het land, als ik echt goede info en een goede winkel ervaring wil moet ik du blijkbaar toch echt naar Roosendaal of den Bosch. Mensen met verstand en verstand van zaken met daarbij zeker de wil om mee te denken.
Het gekke is dat ik de laatste jaren eerder een goed product kon vinden bij de Perry dan bij de Bever.
erg jammer weer. in Breda op de oude lokatie kwam ik heel erg graag, krap winkeltje provol met goede spullen, goede adviezen. Beneden de schoenen, klim en rigzakhoekjes, op de vide de boeken en de paar aanbiediingen en op de beganegrond stmapvol met technische zaken. Idem voor de oude Arnhem verstiging. Bij beide vestigingen was ook altijd vriendelijk, behulpzaam en kundig personeel aanwezig.
Jammer dat tegenwoordig een dergelijke ervaring niet meer opgaat. De duitsers kunnen dit zelfs online beter.
Zo had ik laatst een bestelling gedaan, krijg ik een mailtje met het verhaal dat ik misschien de nieuwsbrief nog niet had gezien, hadden ze zowaar de kortingscode op de order gezet en de korting zomaar terug gestort! dat zijn nog eens klanten binders.
Ik zou het heel erg jammer vinden als een keten als de bever ook zou omvallen maar ik ben bang dat het op deze manier niet heel lang meer zal gaan duren.
Wat is jullie ervaring op dit vlak?
btw dit is niet gewoon bever-bashen, meer een gevoel van heimwee naar wat het ooit was en frustratie over hoe klanten in het zak worden gezet.
Bas