Hallo dan,
Een beetje aangezet door de 'discussie' (die eigenlijk geen discussie is) elders op het prikbord over luchtbedden vraag ik me iets af: die mensen die alle mogelijke moeite doen om een product goedkoper ergens in het buitenland te bestellen, wat doen die nou in geval van problemen? Stel je waterfilter gaat kapot of je matje gaat lek, ga je dan ook terug naar diezelfde buitenlandse winkel of probeer je het dan toch vergoed/verholpen te krijgen bij een Nederlandse winkel/importeur?
Ik vraag me dit af omdat ik laatst opnieuw verbaasd werd door iemand die het er niet over eens was dat een Nederlandse distributeur een in de VS aangeschaft product (ik noem geen namen) niet kosteloos wilde vervangen omdat het om een rechtstreekse import ging. Let wel: de importeur wilde dus wel helpen, maar alleen als de kosten zouden worden vergoed omdat deze nou eenmaal gemaakt werden.
Hoe doen de 'buitenland-shoppers' dat eigenlijk?
Voor de duidelijkheid: ik veroordeel buitenland-shoppers absoluut niet, maar vraag me af in hoeverre ze van twee walletjes snoepen.
Raymond
- kocht een keer in de VS iets (GPS) dat twee keer terug moest en daardoor uiteindlijk ruim 50% duurder uitviel
Een beetje aangezet door de 'discussie' (die eigenlijk geen discussie is) elders op het prikbord over luchtbedden vraag ik me iets af: die mensen die alle mogelijke moeite doen om een product goedkoper ergens in het buitenland te bestellen, wat doen die nou in geval van problemen? Stel je waterfilter gaat kapot of je matje gaat lek, ga je dan ook terug naar diezelfde buitenlandse winkel of probeer je het dan toch vergoed/verholpen te krijgen bij een Nederlandse winkel/importeur?
Ik vraag me dit af omdat ik laatst opnieuw verbaasd werd door iemand die het er niet over eens was dat een Nederlandse distributeur een in de VS aangeschaft product (ik noem geen namen) niet kosteloos wilde vervangen omdat het om een rechtstreekse import ging. Let wel: de importeur wilde dus wel helpen, maar alleen als de kosten zouden worden vergoed omdat deze nou eenmaal gemaakt werden.
Hoe doen de 'buitenland-shoppers' dat eigenlijk?
Voor de duidelijkheid: ik veroordeel buitenland-shoppers absoluut niet, maar vraag me af in hoeverre ze van twee walletjes snoepen.
Raymond
- kocht een keer in de VS iets (GPS) dat twee keer terug moest en daardoor uiteindlijk ruim 50% duurder uitviel
