Meindl Borneo Pro - leer scheurt na 1 jaar


Status
Niet open voor verdere reacties.

aqdennis

Lid Club Hiking-site.nl
Hoi,

Ik gebruik als dagelijkse schoenen een paar Meindl Borneo Pro's, en zag afgelopen week dat bij beide schoenen het leer aan de binnenkant van de schoen net boven de zool is gescheurd ter hoogte van die knobbel waar je grote teen begint.
Links is de scheur al zo'n 2 cm lang...rechts een cm of zo.
De schoenen zijn net iets meer dan een jaar oud....dat lijkt me toch niet normaal. Ik vet ze regelmatig in, hoewel niet wekelijks - maar iets van 1x per 1-2 maanden of zo. Maar zelfs dan nog, zou leer toch niet na zo'n korte tijd mogen scheuren volgens mij....

Wat denken jullie? Gevalletje garantie (dan moet ik ernstig naar de bon op zoek) of gewoon wegkeilen en andere schoenen kopen....

Groetzels,
Dennis
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


Hoi Dennis,

Met 'dagelijkse schoenen' bedoel je waarschijnlijk dat je ze vaak (dagelijks) achter je bureau aan hebt. De kans bestaat dat je dan vaak met je schoenen naar beneden leunt (op je tenen), zodat ze net inbuigen ter hoogte van je tenen. Daardoor komt er op die plek dus onevenredig veel (en vaak) kracht op te staan. In dat geval is het wellicht geen gevalletje garantie, maar gevalletje van andere voet-houding achter het bureau.

Let wel: geen idee of je inderdaad zo op je schoenen leunt achter je bureau, maar ik heb hetzelfde gehad met lichtere schoenen (en een andere, te hoge bureau-stoel). Volgens mij zijn de Meindl Borneos ook veel stugger qua zool, dan gaat het hele verhaal niet op in jouw geval :)

Raymond
 
Hoi Raymond,

Zou zo maar kunnen, sta er eigenlijk niet bij stil hoe ik achter m'n compu zit. Maar inderdaad...ik heb ze iedere dag aan...
Heb voor deze 2 paar Lowa Trekkers versleten die ook inbogen waarbij het stiksel uiteindelijk losliet, maar wel pas na 3-4 jaar.

Ik zal eens mijn licht gaan opsteken bij de zaak waar ik ze gekocht heb (Crew, Delft). Mits ik inderdaad de bon kan vinden (Oh-oh).

Groetzels,
Dennis

- Weer terug in het land, overigens -
 
Terug gaan met die schoenen idd! Al vraag ik me wel af hoe je het vol houd dagelijks op de borneo´s te lopen...daar vind ik ze echt te weinig voor afrollen. ;-)



>Ik zal eens mijn licht gaan opsteken bij de zaak waar ik ze
>gekocht heb (Crew, Delft). Mits ik inderdaad de bon kan vinden
>(Oh-oh).

Dat is het voordeel van kopen bij bever. Dan word iedere aankoop op je bevercard geregistreerd waarna je altijd een copybon op kan vragen!
:)

suc6!
 
>Al vraag ik me wel af hoe je
>het vol houd dagelijks op de borneo´s te lopen...

Niks mis met Borneo's....vind ze lekkerder lopen dan de Lowa Trekker's die ik eerst had. Maar over smaak valt niet te twisten...:7

>Dat is het voordeel van kopen bij bever. Dan word iedere
>aankoop op je bevercard geregistreerd waarna je altijd een
>copybon op kan vragen! :)

Hmmm, afgezien dat dit al bijna naar reclame ruikt, koop ik wel eens iets bij Bever, maar een bevercard heb ik niet.

Groetzels,
Dennis
 
Ik ben ook geen vaste Bever klant maar heb wel zo'n Bevercard voor precies die reden (copy bon etc.). Kost niets zo'n klantenkaart. Bij Denig en zwerfkei hebben ze volgens mij ook zo'n systeem. En bij beide kosten die klantenkaarten niets.

Enig nadeel is dat ze je kennen. Maar daar kan je in principe ook iets aan doen wel onthouden welke fictieve gegevens je hebt opgegeven bij iedere winkel...
 
Heb je contant betaald of met plastic?
Als je met plastic betaald hebt dan zou je je afschrift misschien kunnen gebruiken, succes. ;)
 
Als je de schoenen dagelijks gebruikt dan krijgt het leer geen rust.
Bij het transpireren komt er ongeveer een borrelglaasje per dag aan vocht vrij.
Dit vocht trekt in het leer en zal er ook een keer uitmoeten dmv verdamping.
Draag je schoenen om de dag, dus de ene vandaag en een ander paar morgen, dan heeft de schoen de mogelijkheid om tot "rust te komen".
En het vocht er uit te verdampen.
Je doet dan meer als twee keer zolang met je schoenen.

Uiteraard is dit onmogelijk bij outdoor activiteiten, wie neemt er nu twee paar schoenen mee, maar bij de dagelijkse schoenen is om en om dragen best te regelen.
Ik zou ze wel terbeoordeling laten sturen naar de fabrikant.

Eric
 
Eh, als ik een paar schoenen om de dag draag doe ik er per definitie 2x zo lang mee....maar heb dan ook 2 paar schoenen nodig, dus echt winst is het niet :)

Maar afgezien daar van, mijn vorige 2 paar schoenen waren Lowa Trekkers, en die hielden het beide wél gewoon 3-4 jaar uit.... Daarna was inderdaad het leer hard geworden, en slecht... Maar mijn Meindls zien er nog goed uit, behalve dan dat het leer scheurt net boven de zool rand..

Groetz,
Dennnis
 
Eric zegt het misschien ongelukkig, maar heeft het bij het juiste eind. je zal ook per saldo langer met je schoenen doen wanneer je niet elke dag hetzelfde paar aantrekt. vergeet echter niet dat het rubber en de tusseszool, ongeacht het gebruik, in de loop der tijd achteruit gaat. dus op een gegeven moment gaat de som niet meer op.

Zorg ervoor dat de winkel je schoenen even opstuurt naar Schoenmakkerij Paul Den Ouden, zij doen de garantiegevallen voor Meindl in Nederland en kunnen als beste beoordelen of er sprake is van (verkeerd) gebruik of garantie.
 
Meindl Borneo Pro => Meindl Jersey

Kom er vandaag achter dat wat ik dacht dat Meindl Borneo's waren eigenlijk Meindl Jersey's blijken te zijn....
Het gescheurde leer is er niet minder om, maar excuses voor de misinformatie..

Groetzels,
Dennis
 
RE: Meindl Borneo Pro => Meindl Jersey

Hallo Dennis,

Tussen de Lowa Trekker en de Meindl Jersey's zit een enorm verschil.
Niet alleen in prijsklasse: Trekker > € 189.00 en Jersey > € 144.00

Ook is het verschil in hoogte (in de schoen ter hoogte van je voorvoet) verschillend. Als je teveel ruimte hebt ter hoogte van je voorvoet gaat de schoen "knikken", door dit "knikken" krijgt het leer meer te verduren.
De Trekker heeft een stootrand rondom de schoen, de Jersey niet.
Hierdoor is het leer kwetsbaarder.

Je hebt nog niet laten weten wat je gedaan hebt en of er iets is uitgekomen.

Groet'n Pieter
 
Hé Dennis,

Ik ben geen expert op dit gebied maar het volgende is misschien de moeite van het proberen waard.

Ik zou er in ieder geval mee terug gaan en een oplossing vragen. Een oplossing is beter dan om garantie vragen, ivm garantievoorwaarden enzo. zoals een bonnetje. Zeg dat ook desnoods.

belangrijk kan zijn.
Je aankoopbewijs is wel echt belangrijk, maar ook de winkel zou je hierin kunnen helpen. hangt af van de relatie die je met die winkel hebt.

Je zegt na 1 jaar maar hoeveel is dat?

Je hebt de schoenen bij de winkel gekocht, en niet bij de fabrikant. En tussen fabrikant en jou is er geen koop geweest.
De winkel zal in eerste instantie alles door willen schuiven naar de fabrikant. Dus ook al zegt een winkel nee, want de fabrikant geeft geen garantie, kun je alsnog een beroep doen op de koop tussen winkel en jou. De winkel levert immers niet wat je had mogen verwachten.

Maar ook na de 1 jaar garantie bestaat er in de wet zoiets als dat jij als gebruiker van een product mag verwachten dat het een bepaalde tijd probleemloos doet.

Zou bv van een wasmachine de lagers eruit knallen na drie jaar dan is dit niet iets wat je had kunnen voorzien of verwachten van dit product. van een wasmachine mag je verwachten dat deze het 5 jaar zonder problemen draait. Dus ook dan dient de fabrikant voor een oplossing te zorgen.
Zo ook van deze schoenen. Mijn gok (echt een gok) is dat je van dit soort schoenen in terrein waar ze voor gemaakt zijn er minimaal 2 jaar zonder problemen gebruik van moet kunnen maken.

Wel belanrijk is dat je qua onderhoud gedaan hebt wat redelijkerwijs van je verwacht mag worden en redelijkerwijs volgens de bijgeleverde instructies.

Tenzij ergens staat aangegeven (en dus had kunnen weten) dat je niet met je tenen mag wiebelen achter de PC, of ze elke dag aan mag zonder te drogen. Mag je ermee doen wat jij wilt. Dus lees goed de kaartjes. En als je deze niet meer hebt vraag ernaar bij de winkel. Lees de instructies op de website. En kijk of er beperkingen zijn.

Jij hoeft overigens niet te bewijzen dat je dit wel/niet gedaan het. Een eenvoudig ja volstaat. En zij mogen bewijzen dat je het niet gadaan hebt.

Het blijft lastig. Soms wil een fikse korting op een nieuw paar ook helpen. Schoenen kosten de winklier 50% inkoop + de btw. Dus zoveel zou hij max korting kunnen geven. Met een beetje meer verdient hij ook nog wat en jij ook blij.

Succes ermee.

Groeten Luc
 
Hallo Dennis
Ik heb al een aantal jaar een paar Meindl Islands Pro. Toen ik ermee in Schotland liep braken opeens in tien minuten 4 veter-oogjes af. De schoenen waren toen onmgeveer twee jaar oud. Enfin ik heb mijn tocht af moeten breken omdat ik alle steun kwijt was. Toen ik thuis kwam ben ik naar de plaatselijke schoenenzaak geweest waar ze Meindls verkopen. Let wel het was niet de zaak waar ik de schoenen gekocht had. In principe was de reguliere garantie ook verlopen. De verkoper pakte de klacht serieus op en checkte de schoenen waarbij hij met wat kracht nog vijf oogjes ervan aftrok. :). Hij heeft de schoenen meegenomen naar een vertegenwoordiger van Meindl en heeft het geval voorgelegd. Resultaat: beide schoenen werden kostenloos gerepareerd en voorzien van nieuwe ogen. Dat was dus een prima service. Ik heb alleen de verzendkosten van een paar tientjes betaald. Moraal van dit verhaal: altijd proberen of iets onder garantie gemaakt kan worden. Het zijn tenslotte geen schoenen van de schoenenreus!!
Groet Allow
 
RE: Meindl Borneo Pro => Meindl Jersey

Hoi Pieter,

Ben 23 mei naar de winkel terug gegaan. Had geen bon meer, alleen een giroafschrift waar op staat dat ik op 1 dec 2006 voor 144 euro iets bij ze gekocht had. De winkel vond dat voldoende bewijs en heeft daarop de schoenen naar Meindl gestuurd.
Sindsdien nog niets vernomen....

Groetzels,
Dennis

- Loopt nu op nieuwe Meindl Bornholms -
 
RE: Meindl Borneo Pro => Meindl Jersey

Over toeval gesproken! Word net gebeld door de winkel...ze staan blijkbaar nog bij hen, maar de persoon die er over ging had de schade niet goed gezien en dacht dat het alleen wat gebruiksschade was. Heb 'em er op gewezen wat het probleem is, gaat ze nu toch naar Meindl sturen...

We horen het wel...

Dennis
 

banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Hardloop
banner 468x60
Bovenaan