Met de trein naar...?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lika
  • Startdatum Startdatum

Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!

Abonneer je gratis op de Hiking-site.nl Nieuwsbrief:


banner 468x60
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Ik was wel nieuwsgierig, maar voor Traveltime had ik een account nodig. Netjes aangemaakt, maar de activiteringsmail kwam pas vanochtend, na ruim 48 uur. Ik had in die tijd al lang met de trein in Siberië kunnen zitten 😉

EDIT
Te vroeg gejuicht ... Het was helemaal niet die activeringsmail. Ben benieuwd of het bij jullie wel gelukt is.

Marla
 
Laatst bewerkt:
Voor Traveltime heb blijkbaar een inlog nodig als je verder dan 2 uur wilt checken. Daaronder kan het zo.
 
Voor Traveltime heb blijkbaar een inlog nodig als je verder dan 2 uur wilt checken. Daaronder kan het zo.
Wat ik inderdaad hoopte te kunnen zien is hoe ver je bijv in 24 uur zou komen (2 of zelfs 5 uur vind ik niet zo boeiend).
Ik was inmiddels zo ver dat ik kon inloggen maar ik zag het nog niet. Ik heb contact gezocht met de site met dit als resultaat:
" unfortunately this isn't what we offer. The demo application just shows how our technology can be used to build your own application :) "

Marla
 
  • Verdrietig
Waarderingen: hyz
Mag ik even in dit draadje mijn ongenoegen uiten over de enorme bende die Deutsche Bahn ervan maakt de laatste tijd?

Mijn vrouw komt net terug uit Slovenie met de trein en heeft een horrorreis achter de rug. De train heeft uren in de brandende zon stilgestaan met airco uit. Geen water of iets te eten in de trein. 50 minuten overstaptijd op mannheim werd niet gehaald. Uiteindelijk liep de vertraging op tot 4 uur en is ze gestrand in Keulen. Geen enkele informatie of hulp van DB personeel over het vinden van een plekje voor de nacht. Tot overmaat van ramp kreeg ze vanochtend nog ruzie met een duitse conducteur die vond dat haar kaartje van gisteren niet meer geldig is.

En het is geen incident. Zoek maar wat reviews op het internet. Wat is er over van de Deutsche punktlichkeit? Ik ben altijd een fan van de trein geweest maar op deze manier krijg je de mensen nooit het vliegtuig of de auto uit.

in ieder geval een waarschuwing voor treinreizigers in Duitsland; plan (zeer) ruime overstaptijden!
 
Wat was de reactie van DB?
Geen reactie. Het DB personeel blonk uit in het ontwijken van vragen en het niet geven van hulp. We gaan proberen in ieder geval het geld voor het hotel in Keulen terug te krijgen maar ik vrees dat het onbegonnen werk is. DB is een monopolist en die kunnen doen wat ze willen tot de overheid ingrijpt.
 
Mag ik even in dit draadje mijn ongenoegen uiten over de enorme bende die Deutsche Bahn ervan maakt de laatste tijd?

Mijn vrouw komt net terug uit Slovenie met de trein en heeft een horrorreis achter de rug. De train heeft uren in de brandende zon stilgestaan met airco uit. Geen water of iets te eten in de trein. 50 minuten overstaptijd op mannheim werd niet gehaald. Uiteindelijk liep de vertraging op tot 4 uur en is ze gestrand in Keulen. Geen enkele informatie of hulp van DB personeel over het vinden van een plekje voor de nacht. Tot overmaat van ramp kreeg ze vanochtend nog ruzie met een duitse conducteur die vond dat haar kaartje van gisteren niet meer geldig is.

En het is geen incident. Zoek maar wat reviews op het internet. Wat is er over van de Deutsche punktlichkeit? Ik ben altijd een fan van de trein geweest maar op deze manier krijg je de mensen nooit het vliegtuig of de auto uit.

in ieder geval een waarschuwing voor treinreizigers in Duitsland; plan (zeer) ruime overstaptijden!
Ja, als het misgaat kan het een horrorreis worden.

Ik ben nu 3 keer met de thalys gegaan om in Parijs over te stappen op een andere trein. Heb alle keren vertraging gehad waarbij 2 keer meer dan een uur. Mijn overstap in Parijs werd zo heel spannend (en ik vind overstappen in een grote stad sowieso al spannend).
Eén keer ging de nachttrein vanuit Parijs niet, er was een defect. We werden nauwelijks ingelicht en ik was gestrand in Parijs. Gelukkig kon ik in de nachttrein slapen en heeft een andere reiziger mij de volgende dag op sleeptouw genomen zodat ik alsnog in Briancon terechtkwam, maar het personeel van de trein was weinig behulpzaam (en spraken geen Engels).

Ik vind lange treinreizen maken erg stressvol, daarom durf ik ook niet meer te reizen met overstap. Ik ga in september met de nachttrein naar Innsbruck, een directe lijn vanuit Utrecht. Daar kan weinig bij misgaan (hoop ik).

Ik wou dat ik kon zeggen dat ver reizen met de trein makkelijk is, maar dat is het zeker niet en inderdaad, zolang er veel mis gaat en treinpersoneel weinig behulpzaam is, blijft vliegen en met de auto gaan een aantrekkelijk alternatief. Hoewel de ervaringen van de laatste maanden die ik hoor over Schiphol ook zeer slecht zijn.
 
De recente ervaringen met de Thalys (langdurige stilstand in hitte) en die van Joosts vrouw zijn echt verschrikkelijk. Van de andere kant gaat het vliegen op dit moment ook niet heel comfortabel en zijn de zwarte zaterdagen op de autosnelwegen ook een bezoeking.
En zou je nu in Nederland op fietsvakantie gaan dan is die ene cruciale veerpont uit de vaart wegens lage waterstand.

Het is niet dat ik de treinincidenten wil bagatelliseren hoor (de incidenten lijken me een voorportaal van de hel), en dit is ook niet de plaats voor een grondige analyse, maar er speelt op dit moment heel veel.

Ik ga sinds een paar jaar met de trein in Europa en ik ben de tel kwijtgeraakt maar het zijn er mintens tien, waarvan veel nachttreinen. Afgezien van een enkele niet cruciale vertraging ging dat als een zonnetje.

Ik ga duimen voor mijn volgende internationale treinreizen (ik heb er nu twee in het vooruitzicht), dat ik daar heelhuids doorheen kom.
En uiteraard duim ik ook voor alle andere treinreizigers die met hun keuze echt het verschil willen maken.

Marla
 
De recente ervaringen met de Thalys (langdurige stilstand in hitte) en die van Joosts vrouw zijn echt verschrikkelijk. Van de andere kant gaat het vliegen op dit moment ook niet heel comfortabel en zijn de zwarte zaterdagen op de autosnelwegen ook een bezoeking.
En zou je nu in Nederland op fietsvakantie gaan dan is die ene cruciale veerpont uit de vaart wegens lage waterstand.

Het is niet dat ik de treinincidenten wil bagatelliseren hoor (de incidenten lijken me een voorportaal van de hel), en dit is ook niet de plaats voor een grondige analyse, maar er speelt op dit moment heel veel.

Ik ga sinds een paar jaar met de trein in Europa en ik ben de tel kwijtgeraakt maar het zijn er mintens tien, waarvan veel nachttreinen. Afgezien van een enkele niet cruciale vertraging ging dat als een zonnetje.

Ik ga duimen voor mijn volgende internationale treinreizen (ik heb er nu twee in het vooruitzicht), dat ik daar heelhuids doorheen kom.
En uiteraard duim ik ook voor alle andere treinreizigers die met hun keuze echt het verschil willen maken.

Marla
Ik de afgelopen jaren ook vaak de trein genomen en tot dusver nog weinig problemen gehad. In Duitsland altijd vertraging maar nog niet extreem. De Deutsche Bahn lijkt dit jaar de problemen echt niet meer aan te kunnen met een enorme chaos tot gevolg.

Maar goed, in September ga ik weer 'gewoon' met de trein richting de bergen. Laten we hopen dat het meevalt.
 
Ik vind lange treinreizen maken erg stressvol, daarom durf ik ook niet meer te reizen met overstap. Ik ga in september met de nachttrein naar Innsbruck, een directe lijn vanuit Utrecht. Daar kan weinig bij misgaan (hoop ik).
Ik dacht dat er niks mis kon gaan, maar door de staking van de NS heb ik mijn reis moeten annuleren. Gelukkig op tijd de knoop doorgehakt om niet te gaan, anders had ik nu in Oostenrijk gezeten (de trein heen ging wel) en moest ik een andere manier zoeken om thuis te komen. Ik mag kosteloos omboeken, maar alle andere treinen zitten al vol.
Ik en treinreizen zijn niet zo'n succesvolle combinatie tot nu toe, maar ik weiger te gaan vliegen, dan blijf ik liever thuis.
 
Jee, wat een pech.
Zit echt alles vol voor de komende weken?

Marla
Ik heb alleen de dag voor en na mijn terugreis gekeken. Een paar dagen later zou vast wel kunnen, maar ik ben nogal van de planning en onverwacht extra dagen in Oostenrijk zijn is voor mij lastig.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf niet flexibel ben, misschien moet je dat wel zijn voor treinreizen (of zelfs voor reizen in het algemeen). Ik heb altijd erg veel bewondering voor mensen die zonder planning op avontuur gaan.
 
Zonder planning op avontuur gaan is weer het andere uiterste.
Maar ik kan niet in je hartje kijken en je moet echt doen wat voor jou het beste voelt.

Marla
(ondertussen alweer bezig met een nachttrein voor eind van het jaar)
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Je leest veel over hoe moeizaam het wel niet is om je reis georganiseerd te krijgen als je het voornemen had nu toch eindelijk eens de trein te kiezen. Oefening baart kunst en ik weet zelf inmiddels goed de weg.
Voor de newbies in het Europees reizen per trein, zag ik deze week twee opstekers met waardevolle tips:


en dit artikel (zal wel weer zonder abo niet te lezen zijn, dus dat spijt me dan):


En eigenlijk zag ik drie opstekers, want Raymond gaf ook al aandacht aan de nachttrein naar Praag:

Veel inspiratie toegewenst!

Marla
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Terug
Bovenaan