Midnight run

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag mij af of ik de enige ben die behalve overdag ook graag 's avonds laat en zelfs 's nachts zijn wandelingen maakt.
De rust en vrijheid die je dan meemaakt is onovertroffen, terwijl je toch van alles te zien krijgt, alleen op een ander nivo.
Aangezien mijn bioritme door het werken in shifts toch al zo chaotisch is als een Zappa compositie maakt het mij allemaal niets uit wanneer ik mijn wandelingen maak.
Ik laat mij geregeld na de middagdienst om een uur of 12 's nachts ergens afzetten door een collega om dan een wandeling van 3 of 3 uur te maken.
Ik ben zelfs wel eens van Hilvarenbeek naar Ulvenhout gelopen, globaal op kompas de grens volgend.
Ik zoek wel de meest rustige polderwegen of zelfs bospaden op omdat ik liever niet langs een weg loop waar soms nog verkeer is. Ik heb geen zin om met een stel idioten geconfronteerd te worden die zo'n rare snuiter wel eens even zullen laten weten dat je erg kwetsbaar kan zijn, zo alleen 's nachts.
Zijn er meer die dit kennen?
Rob

Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Echt 's nachts loop ik niet. Wat ik wel doe (bij meerdaagse tochten) is 's ochtends bijzonder vroeg opstaan, zodat ik om 0430 of 0500 uur weer op pad ben. Lekker rustig. 's Zomers is het dan wel ongeveer licht, zodat navigatie geen probleem is. In de winter probeer ik zo op de route te zitten dat ook in het donker gewandeld kan worden.
Ook als er een stuk langs een saaie, maar drukke weg gewandeld moet worden doe ik dat het liefst zo vroeg mogelijk, zodat je geen auto tegenkomt.
Probleem is alleen dat ik bij thuiskomst eerst zo ongeveer de klok rond moet slapen om weer bij te komen.

He Rob.

Ik weet hoe leuk dat is.
Elke december doe ik mee aan een nachtelijke dropping van de scouting uit Utrecht.
De koshare trail.
Word je ergens in NL gedropt en moet je mbv een soort kaart met aanwijzingen en tips, 20 tot 25 km orienteringsloop doen.
Bij aankomst is er een feestje en moet je kamperen.
Dus je loopt wel met uitrusting op je rug.

Wel zijn er altijd 300 lopers dus toch wat drukker, maar wel erg gezellig.
Ik heb het nu 2 x gedaan en ik wil er dit jaar weer aan meedoen.

Alleen 's nachts lopen lijkt me ook heel leuk.
Bergen op zoom heeft natuurlijk een wat geschiktere omgeving dan Amsterdam.

En wat kwetsbaarheid betreft.
Ook in de grote stad kun je gekken tegen komen die gewoon zin hebben om een mes in je rug te planten.

Groetjes.

Peter.

Rob,

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb het zelf ook enkele keren gedaan in de Ardennen. Gewoon over de bospaden sjokken en zorgen dat je niet op je snufferd gaat.

Enige probleembje dat ik een keer heb meegemaakt is dat een groep stropers niet zo blij was me te zien. En da's niet fijn als ze dan zo'n jachtgeweer stoer over hun schouder hebben hangen :-(

Anyway, hier in Spanje heb ik alleen af en toe diep in de nacht een strandwandeling gemaakt, maar da's toch anders ;-)

Grtx,

RAymond

Heerlijk,,

Om in het donker te lopen en te genieten,, maar ik doe dat liever op bekende plekken,, ook door het eigenlijk bang zijn dat je wel een verkeerd iemand tegen het lijf loopt,,

(Droom was ik nu maar twee keer zo breed)

Maar goe dat ben ik niet,,

Dit was mijn mening

Groeten Niels

He Rob.

Mischien is dat iets, dat je een nachtelijke wandeling gaat organiseren voor een paar hiking-siters.
In de buurt van Bergen op zzZoom is bos genoeg, daar achter de jeugdherberg, richting Belgie.
Is dat mischien een leuk idee?

Groetjes.

Peter.

[font size="1" color="#FF0000"]Laatst gewijzigd op 19-07-01 om 10:04PM (GMT 1)[/font][p]Dat zou ik goed kunnen doen.
Je kan hiervandaan vrijwel geheel onverhard in een uur of 5 naar de Belgische grens bij Putte lopen, en daarvandaan weer terug reizen naar BoZ, evt. met een stop in een prima Ierse pub hier.
Ik heb het ook wel eens gedaan met een overnachting in het bos, wat goed ging, ondanks de kou. (Dat was in Februari)
Ik ga nu eerst een paar weekjes weg,even bij Raymond kijken, en daarna gaan we een en ander eens bekijken, OK?

Rob,

Laat ff weten wanneer je er bent (je hebt me nummer?). MArtin schijnt namelijk ook in de buurt te zijn, maar daar heb ik nog niks van gehoord...

Grtx,

Raymond

Raymond,
Ik zal je even bellen als ik in Playa de Aro ben.
Ik had voorlopig de woensdag of Donderdag avond in gedachten om langs te komen, maar dat spreken we wel af als ik je bel.
Ik vertrek Zondag, en denk Maandag in Spanje te zijn.
Je visite kaartje ligt al bij de andere belangrijke papieren, dus tot snel.
Rob

[font size="1" color="#FF0000"]Laatst gewijzigd op 20-07-01 om 01:57PM (GMT 1)[/font][p]Hi Raym en Rob...

Ja ik weet het.. Ik ben een eikel..

Ik zou bij je langs komen maar de schoonheid van de Pyreneeën overtreffen vele malen de jouwe zodat ik gedwongen word iedere morgen de bergen in te trekken.

Inmiddels heb ik je gesproken.

Het is te kort dag voor een date.. Morgen is mijn laatste (echte) dag hier voordat ik naar Oostenrijk vertrek. De Pic Long (3192m) staat op het programma en dat is voor de cursus in Oostenrijk de laatste kans een drieduizender te beklimmen hier. Het slechte weer is voorbij lijkt het en van die gelegenheid MOET ik wel gebruik maken.
Prachtige tochten heb ik al gemaakt, maar ik heb zelden kunnen genieten van een uitzicht in welke vorm dan ook. Bewolking, mist, regen en vanaf 2300 meter sneeuwval maakten er wel een bijzondere ervaring van, maar het is toch ook best grappig om eens te ZIEN waar je je bevind.
Gisteren de Breche de Roland beklommen in een heuse sneeuwbui. Diverse malen dreigde er een white-out dus ik heb mijn portie nachtwandelen wel even gehad..

Overmorgen Luz Ardiden.. Hopen dat Boogerd een goeie dag heeft. Aan mij zal het niet liggen want ik zal ter plekke zijn om hem aan te moedigen..

sorry...vergeef me

Hey Rob;

Je bent niet de enigste hoor die veel s'nachts loopt , ik zelf heb een baan met zeer varierende werktijden en daardoor ook een soort permanente jetlag;

Ik vind het daarom ook veel fijner om s'nachts te lopen alleen heb ik een keer een minder leuke ontmoeting gehad met een paar dronken nachtelijke vissers in de Kempen.

en inderaad de rust en ruimte die je s'nachts hebt zijn overdag niet te evenaren.

Heb wel interesse om eens met je in contact te komen, en natuurlijk met anderen die ook wel van een nachthike houden.

With greetingz,

from Wouter Stolk,
aka Elmo(the red one from sesamstreet)

Tof,
bel me eens als je wilt.
Ik mail je mijn telefoonnummer wel even.
En intussen wordt er dus een nacht hike georganiseerd in Oktober.
Je bent welkom.
Groetjes
Rob

Als je nog een plekkie hebt kom ik ook. Wat was de exacte datum eigenlijk? (Voor het geval ik vrij moet nemen)

Duncan.

Moet zeggen dat ik mezelf wel herken in bovenstaand verhaal. Mijn bioritme is ook op z'n zachtst gezegd nogal typisch; aangezien ik een avond/nachtmens ben wordt ik bij de alarmcentrale waar ik werk voornamelijk op de latere diensten ingeroosterd. Je zult me niet snel tegenkomen op een vroege dienst die om 07:00 uur begint (en als ik er per ongeluk één heb gekregen probeer ik 'm met man en macht weg te ruilen).
's Avonds krijg ik zo nu en dan een rusteloos gevoel, krijg ik een energiestoot. Vaak maak ik dan een wandeling langs de Amstel (ik woon in Amsterdam). Aangezien er geen gelijkgestemden voorhanden zijn beperk ik me op die momenten tot het wandelen langs de wegen. In m'n eentje door het Amsterdamse Bos zie ik niet zo zitten. Zal ongetwijfeld wel anders zijn wanneer je een man bent (hm, wat stereotype). Het lijkt me leuk om een 'harde kern' te hebben waarmee je ad hoc maar ook van tevoren af kunt spreken om s' nachts te gaan wandelen. Of ik op 3 nov. mee kan hangt van mijn rooster af (en misschien heb je je clubje al bij elkaar). Bovendien zou ik je wel 'normaal' gewoon even overdag willen zien want ik ga natuurlijk niet met een wildvreemde meteen het bos in 's nachts. Hoop van je te horen. Groet, Anja.

Nu ik deze site wat beter bestudeerd heb (= voordeel van een nachtdienst; veel tijd en weinig gestoord worden) kun je die laatste zin van me wel schrappen. Scuzi Rob, ik moet wel erg paranoia over zijn gekomen.
Groet, Anja.

Anja,
Geen probleem, het zou ook wel een hele erge blind date worden, zo in een stikdonker bos.
Maar je bent meer dan welkom, al moet ik even zeggen dat je tot nu toe de eerste vrouwelijke aanmelding bent.
Mijn vrouw (ook een Anja) vind het prachtig allemaal, maar dat is echt een ochtendmens.
Soms komen we elkaar zo wel eens tegen in huis, wat ook wel weer gezellig is :O)
Hopelijk tot 3 November.
Rob

Pfff, ik kan helaas niet, anders was ik meegegaan... Een eventuele volgende keer ga ik graag mee. Erg leuk, ik vind het zelf heerlijk om tot een uur of twee, drie door te lopen en dan de bosrand in te duiken met mijn slaapzakje en doe dat dus ook regelmatig. Afgelopen weekend bij Strijbeek midden in de nacht gelopen, donker met maan en sterren, beetje laaghangende mist, schreeuwende uil in de verte, geweldig. Tikkie te warm, dat wel, het was zo rond 2 uur nog steeds een graad of 28 in dat bos, pfff...

Overigens ben ik nog nooit tegen enge types aangelopen, gelukkig, wel een keer tegen een tamelijk territoriaal ingesteld varken. Geen everzwijn, een gewoon varken, maar boos dat beest, so! Ach, moet ik ook maar niet over hekjes klimmen en zo....

Groets, Rob.

Oproep voor Anja, belangrijk!

Anja, als je nog mee wilt met de nacht hike, mail mij dan even op mailto:rob@twenot.nl
Rob Plas

PS: Er gaan intussen nog 3 dames mee, dus je bent niet zo alleen meer.

banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:

Status
Niet open voor verdere reacties.