Hallo Hiking-site medemensen. Ik ben nieuw op het forum dus stel mijzelf even voor: Mijn naam is Melissa, 21 jarige student en ben nieuw in het hiker wereldje. Ik hou ontzettend van kamperen en wandelen maar ga volgende week voor de eerste keer met de rugzak twee weken door Schotland trekken. Ik heb hierom samen met mijn vriend een hele kampeeruitrusting en benodigheden gekocht, natuurlijk ook een slaapzak. Ik ben nu echter bang dat mijn eigen slaapzak te koud zal zijn en vraag daarom advies aan mensen die er wat meer ervaring mee hebben dan ik.
Ik heb de Vaude Sioux 100 SYN gekocht voor mijzelf met een comfortemp. van 11 graden en een limit van 7 graden. Ik tijfel hier over omdat ik het de vorige keer dat ik er mee ging kamperen aardig koud had tegen de ochtend. Als ik op dit moment naar het weer kijk in Schotland wordt het tussen de 8-12 graden 's nachts. Ik tijfel of ik een warmere slaapzak zal kopen (ik dacht aan een comfort van 5 graden), een zilveren bivakzak waar ik met mijn huidige slaapzak in kan liggen of dat de kleding die ik mee heb misschien genoeg is om het warm te hebben (merino wol legging, 50% merino wol shirt, fleecevest) als ik deze aantrek 's nachts wanneer nodig. Ik twijfel ook omdat een nieuwe (lichtgewicht) slaapzak natuurlijk veel geld kost.
Indien het een nieuwe slaapzak word, twijfel ik tussen de volgende:
- Nomad Pegasus 340 https://tinyurl.com/y949k8l4
- Millet Alpine LTK 800 https://tinyurl.com/ybz74oqh
- Marmot Always Summer https://tinyurl.com/y9edrk5j
- Snugpak - Softie 3 Merlin https://tinyurl.com/y8htxm9m
Of misschien toch eentje met een comfort van 0 graden?
Zoals je waarschijnlijk wel door hebt ben ik het spoor nogal bijster, en omdat ik volgende week al vertrek zit er nogal haast achter.
Wie kan mij adviseren?
Alvast hartelijk dank!
groetjes,
Melissa
Ik heb de Vaude Sioux 100 SYN gekocht voor mijzelf met een comfortemp. van 11 graden en een limit van 7 graden. Ik tijfel hier over omdat ik het de vorige keer dat ik er mee ging kamperen aardig koud had tegen de ochtend. Als ik op dit moment naar het weer kijk in Schotland wordt het tussen de 8-12 graden 's nachts. Ik tijfel of ik een warmere slaapzak zal kopen (ik dacht aan een comfort van 5 graden), een zilveren bivakzak waar ik met mijn huidige slaapzak in kan liggen of dat de kleding die ik mee heb misschien genoeg is om het warm te hebben (merino wol legging, 50% merino wol shirt, fleecevest) als ik deze aantrek 's nachts wanneer nodig. Ik twijfel ook omdat een nieuwe (lichtgewicht) slaapzak natuurlijk veel geld kost.
Indien het een nieuwe slaapzak word, twijfel ik tussen de volgende:
- Nomad Pegasus 340 https://tinyurl.com/y949k8l4
- Millet Alpine LTK 800 https://tinyurl.com/ybz74oqh
- Marmot Always Summer https://tinyurl.com/y9edrk5j
- Snugpak - Softie 3 Merlin https://tinyurl.com/y8htxm9m
Of misschien toch eentje met een comfort van 0 graden?
Zoals je waarschijnlijk wel door hebt ben ik het spoor nogal bijster, en omdat ik volgende week al vertrek zit er nogal haast achter.
Wie kan mij adviseren?
Alvast hartelijk dank!
groetjes,
Melissa