Tip over bewaren reservekleding?


Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo!

Aan het eind van de maand ga ik samen met een maat de WHW lopen (10 dgn Schotland). Wij zijn van plan onze rugtas in een plunjebaal (met slotje) te vervoeren tijdens de vliegreis naar Glasgow. In die pluba willen we vervolgens een setje reservekleding, handdoek, shampoo ed bewaren voor de terugreis zodat we een beetje fris in het vliegtuig zitten. Heeft iemand ervaring, of een idee, hoe we die spullen kunnen opslaan in een kluisje of zoiets. Ik weet dat dit op treinstations in Nederland wel kan tegen een redelijke prijs maar ik kan er op internet niets over vinden wat betreft daar. We vliegen op Glasgow, aankomst 10:30 uur (op een zondag) en lopen de eerste dag van Milngavie naar Drymen.

Ik hoor het graag :7
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


Hoi,
Je kunt het slotje er beter afdoen voor het inchecken, de beveiliging knipt het slotje anders open en weg is het slotje dan.
Met vriendelijke groet
Jannie
 
Hallo,

>een kluisje of zoiets.


De laatste keren dat ik in de UK was waren alle kluisjes in stations etc buitengebruik gesteld in verband met de verhoogde security. Voorzover ik weet zijn ze nog steeds erg alert, dus ik vraag me af of dat kluisje wel zo'n goed idee is.

Ik weet niet of je op de terugweg een overnachting in of om Glasgow hebt gepland, anders kun je het daar beter afgeven voor je vertrekt. Als je dit van tevoren regelt zijn mensen over het algemeen zeer wel bereid je te helpen.

een ander idee is dat je geen plunjebaal neemt, maar een postpakketje maakt en deze vanaf Glasgow tegen binnenlands tarief voor een paar pond naar fort William laat sturen. Of naar je laatse B&B of camping (wel van te voren met ontvangers afspreken), of anders Post restante Fort William. Hoe dat werkt kun je op de site van Britse post vinden.


MVG

Rolf
 
Hee Bartus,

Op het vliegveld van Glasgow was het zo'n 3 jaar geleden mogelijk om een kluisje te huren, maar wel voor 5 GBP per dag! Dat betekent in jouw geval dus zo'n 50 GBP (75 EUR) voor het opslaan van een plunjebaal met wat kleren en zeep. Wij vonden dat toen des tijds niet echt een optie.

Wat ik de laatste paar keren gedaan heb, is op de dag van aankomst te overnachten in een jeugdherberg. Daar kun je altijd voor een euro, misschien twee per dag bagage opslaan. Op de laatste dag wederom een overnachting in dezelfde jeugdherberg, waar je dan weer je spulletjes kunt ophalen en even lekker kunt douchen etc.

Nu begrijp ik dat je liever niet eerst een overnachting doet, maar 's ochtends gelijk op pad wilt. Je kunt echter ook bagage achterlaten in een jeugdherberg kluisje zonder te overnachten. En aangezien je toch eerst nog een gastankje moet kopen, kun je net zo goed toch eerst Glasgow in gaan om het tankje te kopen en je spullen achter te laten. Helaas kost dit wel wat tijd en je wilt natuurlijk asap op pad, maar ik denk dat dit toch je beste optie is.

Ik zal vanavond mijn lonely planet van Schotland er even bij pakken. Ik heb in Glasgow nml overnacht in een mega jeugdherberg die ik je wil afraden en in Fort William heb ik overnacht in een jeugdherberg die ik je ernstig kan aanraden, maar ik moet even de namen ervan opzoeken.

Veel plezier op de WHW, Eins
 
Kun je niet gewoon een extra t-shirt en zo'n hotelzakje met shampoo meenemen in je rugzak? Als ik ga trekken heb ik altijd een set wandelkleren en een set kampkleren. De wandelkleren gaan stinken, maar de kampkleren blijven redelijk fris. Met een schoon t-shirt erbij kun je daar wel mee in het vliegtuig zitten. En je kunt toch ook je campinghanddoekje gebruiken de laatste dag?
 
Als je in Fort William op de camping staat (Ben Nevis Camp Site) vind je een prima uitgeruste wasruimte met wasmachines, centrifuge en drogers.
Wij zijn van plan om er een avondje wat tijd voor vrij te maken en gewoon de vieze kleding even door dat circuit heen te halen. Ben je voor een paar pond klaar en je stapt als je tussentijds zelf ook even gebruik maakt van de prima douches daar geheel opgefrist de trein in de volgende dag


Yr DDraig Goch

R:Db Plas
http://www.twenot-forums.nl
 
Mooi, mooi!

Bedankt allemaal voor de goede tips! Er zitten een paar hele handige bij! Is het niet voor deze reis dan wel voor de volgende... Ik denk dat ik ervoor kies om mijn spullen te wassen en te drogen op die camping in Fort William. Kunnen we lekker even onder een (warme) douche staan en zijn we weer helemaal het mannetje. We komen als het goed is de achtste dag aan in Fort William om dan de negende dag de Ben Nevis op te wandelen dus dit zal prima gaan lukken.(bedankt Rob)Verder denk ik eraan een schoon t-shirt mee te dragen, verpakt in een plastic zak, voor de terugreis in het geval dingen tegen zitten en bovenstaande niet lukt (bedankt Linda)

Jannie, ik wist niet dat men bij de airport security het slotje van plunjebalen afknipt? Hoe doen ze dit dan met koffers die op slot zitten? Mogelijk dat ik hier nog even over bel met Schiphol. Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Ik zag overigens in de Bever catalogus een Flightprotector staan voor weinig om je rugzak in te vervoeren tijdens de vlucht. Is weer lichter dan een plunjebaal en kan makkelijk in de rugzak blijven tijdens de tocht. Even wikken en wegen maar....
 
>Jannie, ik wist niet dat men bij de airport security het
>slotje van plunjebalen afknipt? Hoe doen ze dit dan met
>koffers die op slot zitten? Mogelijk dat ik hier nog even over
>bel met Schiphol. Had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
>Ik zag overigens in de Bever catalogus een Flightprotector
>staan voor weinig om je rugzak in te vervoeren tijdens de
>vlucht. Is weer lichter dan een plunjebaal en kan makkelijk in
>de rugzak blijven tijdens de tocht. Even wikken en wegen
>maar....

Nog handiger is een combinatie Flightbag/regenhoes voor je rugzak, kun je eventueel ook je rugzak droog buiten je tent leggen.
 
>ik wist niet dat men bij de airport security het
>slotje van plunjebalen afknipt? Hoe doen ze dit dan met
>koffers die op slot zitten?

Daar zetten ze dus gewoon een koevoet in. Koffer kapot, wordt niet vergoedt! Als er volgens de x-ray iets verdachts in kan zitten, wordt de bagage goedschiks of kwaadschiks opengemaakt. Plakken ze er wel een sticker op dattie ivm de veiligheid is opengemaakt en "excuses voor het ongemak". x(
Maar er zijn speciale "goedgekeurde" slotjes. Dwz slotjes waarvan de fabrikant een overeenkomst heeft met de douanes zodat deze de sleutels hebben om het slotje op te maken. Zie ook:

http://www.thetravelinsider.info/roadwarriorcontent/searchalert.htm

Of dit gewoon een verkoopstunt is weet ik niet. En of ze ook echt een sleutel gebruiken of een koevoet eigenlijk veel leuker/sneller vinden ook niet :)

Groetz,
Dennis
 
Als ik jou was zou ik geen combi regenhoes/flightbag kopen. Na 1 of 2 tripjes zitten er geheid gaten in je flightbag, omdat ze er zo ruw mee om gaan. Heb je gelijk geen waterdichte regenhoes meer... T is wat meer sjouwen, maar een aparte flightbag en regenhoes vindt ik de beste oplossing.
 
Mijn regenhoes/flightbag heeft al meerdere keren de achtbanen van vliegvelden gezien en is ook meerdere keren achterin de bagageruimte van een busjes gepropt, maar tot op heden heb ik nog geen slijtage gezien alleen enkele moddersporen. Dus zal misschien merk afhankelijk zijn, die van mij is van Birdland.
 
Haha:7 :7

Laatiefijnzijn! Doe er wel gewoon een flightbag omheen en een regenhoes had ik al dus klaar ben ik weer. Dan maar geen slotje hoor.
Laat die geweldenaren maar mooi van mijn spulletjes afblijven.

groetjes, Bart
 
Wij hebben afgelopen herfst naar Aberdeen onze rugzakken in zo'n Bever "plunjezak" van nylon gedaan. Heb er bij de hakkenbar wel extra zeilringen in de opening laten slaan.
Rugzakken en alle extra's er in gedaan tot het toegelaten gewicht en daarna gesloten met een grote sterke Tie-wrap door de zeilringen geregen. Labels er aan van waar - naar waar en klaar was kees.

Geen enkel probleem bij de douane.
 
Mijn fightbag was bij de eerste keer stuk.
Hangslot en mijn rits stuk.
Laten repareren op kosten van vliegtuigmaatschappij.

En sindsdien is hij niet meer stuk geweest.
Hij heeft vlucht naar Canada, Schotland en Ierland overleefd.
 
>Mijn fightbag was bij de eerste keer stuk.

Je moet er ook niet mee "fighten" ... ;-)

Flightbags in zakmodel zonder rits hebben sowieso dat probleem niet.

Marla
 
Mijn flybag zit vol met tape.
Heeft een geschiedenis en is op meer plekken op de wereld geweest dan ikzelf.

D'Oude Vos.
(Zo, nu een Vosje).
 
>Rugzakken en alle extra's er in gedaan tot het toegelaten
>gewicht

Ik heb een beetje hetzelfde plan voor komende zomer, dus een flightbag om mijn rugzak, maar ook wat losse dingen erbij. Ben echter een beetje bang dat wanneer de bag eenmaal geopend is geweest, de losse onderdelen eruit 'vallen'. Of ik zou alles aan de rugzak moeten karabineren ofzo... Ben er nog niet helemaal over uit eigenlijk.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


Ja "losse dingen" waren o.a. sportschoenen. Wandelschoenen aan, scheelt bagagegewicht in het vliegtuig. Sportschoenen gebruikte ik om in Aberdeen rond te schoppen.
Maar andere kleine dingen zoals extra reiskleding gewoon ff in een andere nylonzak er bij proppen. Er zit b.v nog wat ruimte tussen de draag/schouderbanden van je rugzak.

Trouwens ik had alle "breekbare" spullen diep in de rugzak.
Tentstokken in een stevige koker met doppen en extra dicht getapet met ducktape, aan de buitenkant van de rugzak.

Oh ja en neem extra tiewraps mee voor de terugreis en voor onderweg ook handig.
De tiewraps moet je nl. wel stuk knippen als je je rugzak weer uit de travelbag haalt....................

P;)
 

banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Hardloop
banner 468x60
Bovenaan