Exped Poll, tevreden of niet?


Heeft U een Exped mat?


  • Totaal aantal stemmers
    74
En ook mijn 2de keer baanprobleem is verholpen. Na 1,5 jaar een nieuwe ontvangen via de zaak waar ik hem kocht. Toch jammer dat ze niet zo betrouwbaar zijn deze matten, want ze liggen wel prima!

Carlala
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Volgens mij heeft therma-rest levenslang garantie... Expeditie inderdaad 5 jaar.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

lees de levenslang omschrijving over garantie goed door,
als een product een gebruiksduur heeft van 2 jaar, dan is het ook levenslang garantie als die 2 jaar is.
wij lezen het vaak anders.
 
Tsja ik gebruik bijvoorbeeld mijn exped 120 downmat 7 (niet de UL versie die ik ook heb) ongeveer 6 a 7 weken per jaar. Effectief moet ik dus 17 jaar kamperen met die mat om aan 2 gebruiksjaren te komen.
(edit reden: ik kon even niet goed rekenen of zo, het was nog vroeg)
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik denk dat je met 6 weken per jaar gebruik je ongeveer 102/6 = 17 jaar verder bent.
Dat zou betekenen dat met een daadwerkelijk gebruik van 2 weken per jaar, de mat ongeveer 24 jaar zou moeten meegaan om aan 2 complete jaren gebruik te komen... Ergens zegt me dat dit wel een beetje veel van het goede is.
 
Wat is de gebruiksduur van een peperdure, top of the line slaapmat?

als je letterlijk US 'engels' gaat vertalen, wat is dan 'lifetime warranty' ?
Zolang als je leeft. Haha.

Maar helaas is dat niet wat men aangeeft.

Overigens heeft thermarest ook 2 jaar garantie, dat geeft hun website aan.
 
als je letterlijk US 'engels' gaat vertalen, wat is dan 'lifetime warranty' ?
Zolang als je leeft. Haha.

Dan zie jij het nog van de positieve kant :D
Als die "lifetime" de levensduur van het matje is dan staat er letterlijk "u heeft garantie totdat het matje overlijdt". Dus als het matje in een staat is dat je de garantie nodig hebt is de garantie dus nét verstreken....jammer dan. :rolleyes:

Groetzels,
Dennis
 
Lifetime is eigenlijk voor hun in het nederlands, garantieduur 2 jaar
En daarna garantie tot aan de deur van de winkel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De Nederlandse wet heeft het niet over garantie maar over een deugdelijk product. En niet de fabrikant is verantwoordelijk daarvoor maar de verkoper. Fabrieksgarantie is handig als je daarbinnen valt want weinig gezeur. Maar als je daar buiten valt heb je nog steeds rechten:

https://www.consuwijzer.nl/vervoer/...tie-en-nederlands-recht-op-deugdelijk-product

https://www.consuwijzer.nl/elektron...ten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Interessante stelling
Wie heeft hier al ervaring mee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Helaas heb ik ook kennis mogen maken met de problemen met Exped matten...
Op letterlijk de eerste nacht van 3 weken vakantie plofte er een baan van mijn Synmat 7LW. Gelukkig de buitenste, dus de mate van hinder tijden het slapen was minimaal. Was bang dat er nog meer banen zouden gaan, en het was behoorlijk warm, dus iedere ochtend de mat maar leeg laten lopen en in de avond weer opgepompt. Hij heeft het verder gelukkig volgehouden. Mat is 2,5 jaar oud.

Ik was een paar dagen thuis voor ik weer een weekje met de motor weg ging. Andere mat stuk, dus ik neem mijn Synmat 7UL mee die ik normaal tijdens het wandelen gebruik. Tot mijn verbazing, binnen een paar weken na de vorige gebeurd er bij deze precies hetzelfde. Deze is 1,5 jaar oud.

Nu zit ik met 2 kapotte matten. Ik bewaar ze altijd uitgerold met de ventielen open, zoals de fabrikant ook voorschrijft. De UL pomp ik altijd op met de pompzak, dus nooit met de mond, die andere heeft de ingebouwde pomp. Beide hadden overigens het lotnummer 5. Gelukkig viel de UL nog binnen de garantie van 2 jaar, dus die heb ik gisteren ingeleverd bij de Vrijbuiter waar ik hem gekocht had. Gaat nu het reparatietraject in, dat is standaardprocedure, maar ik ga er vanuit dat ik gewoon een nieuwe krijg.

De Synmat 7lw had ik als verjaarskado gekregen, dus kostte me wat moeite om de bon te achterhalen maar ook dat is inmiddels gelukt. Gelukkig lees ik hier dat er op de niet-UL matten 5 jaar garantie zit, dus daar zit ik nog binnen. De mat is besteld bij Bax recreatie, maar daar is op zaterdag niemand van de webshop klantenservice aanwezig, dus ik moet wachten tot maandag. Ik vind het altijd wel vervelend om voor dit soort dingen contact op te moeten nemen met een webshop, maar 170km naar de winkel in Bergeijk is een beetje te ver om even langs te rijden. Ga er vanuit dat het gewoon goedkomt, maar liever loop ik dan gewoon een fysieke winkel binnen.

Hoop dat het allemaal een beetje opschiet, want bij Vrijbuiter kreeg ik al te horen dat de procedure wel 4 weken kan duren. Augustus heb ik een wandelreisje staan, dus ik hoop wel dat ik dan een nieuwe heb. Even afwachten maar.
 
Jammer dat je 2 matjes problemen hebt. Ik mag aannemen dat het goed wordt opgelost. De marges zijn naar mijn idee genoeg om goede service te te kunnen bieden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Jammer dat je 2 matjes problemen hebt. Ik mag aannemen dat het goed wordt opgelost. De marges zijn naar mijn idee genoeg om goede service te te kunnen bieden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vandaag bericht van de Vrijbuiter gehad dat er een nieuwe mat voor me klaar ligt, dus daar ben ik erg blij mee. Begon hem al een beetje te knijpen, want ik ga volgende week naar Zweden en dan heb ik hem wel nodig. Was al even bang dat ik voor vertrek alsnog een nieuwe had moeten kopen.

De andere mat is opgestuurd naar Bax. Daarvan wacht ik nog op reactie maar die heeft geen haast want dat is een grote en die gebruik ik toch niet voor het wandelen.
 
Tja, jammer. ik lees het ook juist.
Maar mijn gevoel van onmacht was er al 2 jaar terug. Er stond bij de winkel heeeeeel veel van hetzelfde en dat kan nooit een goed teken zijn. Bijvoorbeeld een rij van 25 meter met koelkasten.
Dat voelde bij mij in ieder geval niet goed.

Heb medelijden met de werknemers, die hieraan niet veel konden doen.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Een paar dagen geleden zijn er bij mij ook banen geklapt. Baal ik van want daar is tie gewoon te duur voor en mijn vakantie is nog niet afgelopen. Mijn vermoeden is dat dit met warmte te maken heeft. Sealen met hitte en de-sealen door dezelfde warmte? Ik heb dit ooit gehad met een roeiboot waarvan de bodem opeens 1 grote bal werd tijdens een tropische zomer. Maar goed, ik ben niet deskundig op dit gebied. Na de vakantie maar terug naar de winkel (LOT 6110)
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


banner 468x60
Bovenaan