Trotter: Normandië
ISBN: 9020946595
570 pagina's

Normandië
Trotter-gids

Als je een Trottergids (zoals deze) voor het eerst in je handen neemt weet je eigenlijk niet waar je moet beginnen: zoveel informatie in zo'n compact boekje! Op het eerste gezicht doet de gids zelfs een beetje saai aan, simpelweg omdat er geen enkele foto is opgenomen in het bijna 600 pagina's tellende boekwerk. Maar die saaiheid verdwijnt als sneeuw voor de zon zodra je daadwerkelijk de informatie eens gaat doorlezen...

De informatie is namelijk niet op de zo droge manier geschreven als je van sommige gidsen gewend bent. De tekst is juist levendig, vol met anecdotes en hier en daar een grapje. Je kunt zien dat de auteurs geen blad voor de mond nemen. Restaurants die goed zijn worden smaakvol geprezen, hotels waar de receptioniste niet eens kan glimlachen worden afkeurend beschreven en (historische) bezienswaardigheden worden benaderd zoals een reiziger dat zou doen: met een gezonde dosis nieuwsgierigheid.

Na een tijdje lezen mis je ook niet echt de foto's meer, omdat de tekst zeer beschrijvend is en je als het ware uitnodigt om jezelf een beeld te vormen van de omgeving. De geuren van in een goed restaurant, de kwetterende meeuwen op het strand en de langsdenderende vrachtwagen in dat net iets te goedkope hotel komen allemaal aan bod. Daarmee is het dus ook niet zo moeilijk om een beeld te vormen.

De informatie zelf is zoals gezegd zeer uitgebreid. Waar te eten, waar te overnachten, wat te bekijken en te bezoeken en wat te doen is allemaal terug te vinden. Netjes ingedeeld naar streek en plaats, zodat het vrij makkelijk is om juist die informatie te vinden waar je naar op zoek bent. Kortom: een zeer volledige gids met leuk geschreven beschrijvingen.

Over Trotter-gidsen
Trotter-gidsen zijn bedoeld voor 'individuele reizigers, jong of ervaren, die op een persoonlijke manier willen reizen'. De Consumentenbond selecteerde Trotter als beste Nederlandstalige reisgids in de categorie individuele reizigers en verre bestemmingen. Meer informatie over Trotter-gidsen kan gevonden worden op hun eigen site: http://www.trotter.nl/.

Uitgeverij Lannoo is in Nederland vooral bekend om diens 'Dicht-Bij-Huis'-serie, routegidsen met allemaal eenzelfde soort structuur en daardoor makkelijk te doorgronden voor de gebruiker. In België kent men Lannoo als distributeur van onder andere de Lonely Planet Gidsen en de boeken van de ANWB. Daarnaast geeft Lannoo ook boeken uit over onder andere kunst, gezondheid, lifestyle en geschiedenis.

Er zijn voor dit boek nog geen andere meningen ingezonden. Geef daarom vandaag nog jouw mening over 'Normandië' van Trotter-gids.

Antarctica, het blauwe continent (David McGonigal en Dr. Lyn Woodworth)
Op Reis! (Craig Doyle (red.))